Za letošnjo smuko že vse pripravljeno
Slovenija | 04.12.2010, 15:11
Smučarska sezona se je začela, nadzorni organi pa so nanjo pripravljeni. "Na podlagi do sedaj opravljenih inšpekcijskih pregledov ugotavljamo, da upravljavci pravočasno opravljajo vzdrževalna dela in preglede naprav," je dejal Jurij Kos s prometnega inšpektorata. Da ne pričakujejo težav, je poudaril tudi višji Alojz Sladič s policije.
Po podatkih Prometnega inšpektorata RS pri ministrstvu za promet imamo v Sloveniji 289 žičniških naprav - 219 vlečnic in 70 žičnic, njihova povprečna starost pa je 27 let. Na inšpektoratu glede na do sedaj izvedene preglede inšpekcijske preglede ocenjujejo, da bodo upravljavci "uspeli zagotoviti ustrezno varnost prevoza potnikov z žičniškimi napravami".
Generalni direktor direktorata za železnice in žičnice pri ministrstvu za promet Ljubo Žerak je ob tem na novinarski konferenci v Ljubljani pojasnil, da je ministrstvo letos že izdalo 56 dovoljenj za obratovanje žičniških naprav, do konca leta pa naj bi jih še med 50 in 60. Poleg tega je ministrstvo izdalo tudi 54 dovoljenj za obratovanje smučišč, v tem mesecu pa naj bi jih sledilo še tri do pet.
Po besedah glavnega inšpektorja na prometnem inšpektoratu Kosa bo inšpektorat kontroli dovoljenj za obratovanje žičniških naprav, izvajanju rednih pregledov in vzdrževalnih del tudi letos dajal velik poudarek, prav tako pa bo preverjal strokovno usposobljenost vodij obratovanj, njihovih namestnikov in ostalega obratovalnega osebja, pod drobnogled pa bo vzel še obratovanje in vzdrževanje žičniških naprav.
Sedem inšpektorjev bo skrbelo tudi za nadzor smučišč oz. za izvajanje zakonodaje na smučiščih. Pri tem bodo pregledovali izvedbo zaščite neprilagojenih mest, oznake na smučarskih progah, vstopna in izstopna mesta naprav, informativne table, ustrezno število nadzornikov in reševalcev ipd., je naštel Kos.
Da so pripravljeni na smučarsko sezono, je zatrdil tudi predstavnik Generalne policijske uprave Sladič. Ta je sicer spomnil, da po zakonu o varnosti na smučiščih, ki je v veljavi od leta 2003, neposredni nadzor nad varnostjo in spoštovanjem reda na smučišču oz. nad ravnanjem smučarjev izvajajo nadzorniki smučišč.
Policisti tako ugotavljajo le še vožnjo smučarjev pod vplivom alkohola, prepovedanih drog in psihoaktivnih zdravil (nadzornik smučišča mora namreč policijo obvestiti o tovrstnih sumih) ter opravljajo oglede nesreč na smučišču, v katerih so osebe hudo telesno poškodovane ali pa izgubijo življenje.
Če policisti ugotovijo kršitve, smučarju lahko prepovejo smučanje in mu odvzamejo smučarsko vozovnico, pri čemer smučar za tisti dan ne dobi povračila. Kršitelju lahko izrečejo tudi globo v višini 200 evrov.
Sladič je povedal še, da bodo policisti v smučarskih centrih in na relacijah, ki vodijo do njih, skrbeli za varnost v prometu, na parkiriščih smučarskih centrov pa za varnost premoženja obiskovalcev.
Nadzor nad smučišči bodo po njegovih besedah izvajali občasno, in sicer na podlagi ocene varnostnih razmer na določenem smučišču, pogostejše nadzore pa je napovedal za čas, ko bodo smučišča bolje obiskana (konci tedna, prazniki, šolske počitnice).
Kos in Sladič sta sicer spregovorila tudi o nesrečah na žičniških napravah in na smučiščih. Kot je dejal prvi, so nesreče na žičniških napravah dandanes predvsem posledica vremenskih pojavov. Spomnil je še, da sta bili v zadnjem obdobju odmevni dve nesreči (Mariborsko Pohorje) in da sta bili v obeh primerih podani kazenski ovadbi.
Sladič pa je opozoril, da so hude telesne poškodbe na smučiščih v zadnjih letih v upadu (leta 2006 jih je bilo na primer 79, nato pa vsako leto manj, tako da jih je bilo lani "le" 39). Prav tako policija v zadnjih letih ni zabeležila rasti števila kršiteljev, ki so smučali pod vplivoma alkohola ali prepovedanih drog.
Žerak pa je povedal še, da ministrstvo za promet pripravlja nov pravilnik o tehničnih pregledih žičnic, ki bo združil določbe in zahteve za varnost obratovanja žičniških naprav ter pogoje za preglednike, ki so zdaj razpršeni v različnih aktih. Pravilnik bo omogočil večjo preglednost za upravljavce, preglednike, inšpekcijske službe in upravne organe, njegova vsebina pa bo primerljiva z vsebinami predpisov v drugih državah članicah EU.
V prihodnjem letu naj bi ministrstvo pripravilo tudi zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o žičniških napravah za prevoz oseb. Spremembe se bodo po Žerakovih besedah nanašale na določbe, ki so v zdajšnjem zakonu iz direktive Evropskega parlamenta implementirane nerazumljivo.