
Celjski škof Maksimilijan Matjaž | (foto: Tanja Dominko)
Celjski škof Maksimiljan Matjaž o Sv. Duhu in "težkih" vprašanjih
| 12.04.2025, 12:22 Tanja Dominko
Šesti dan radijskega misijona smo preživeli v Celju, na sedežu škofije nas je nagovoril celjski škof Maksimilijan Matjaž in se osredotočil na delovanje Sv. Duha kot tretje Božje osebe, ki je izvor in moč naše vere. Škof Matjaž je dejal, da tudi njegova osebna izkušnja po pogovorih z birmanci kaže, da o Sv. Duhu najtežje govorimo in si ga najtežje predstavljamo. Zato je škof Matjaž posebej podčrtal besede papeža Frančiška, ki je kot vodilo zapisal, da je ta, ki prenavlja Cerkev, Sv. Duh. »Zato smo začeli z metodami poslušanja in razločevanja, da bi razumeli, kaj danes sporoča.« Škof Maksimilijan Matjaž je tudi v večernem srečanju z verniki celjske škofije odgovoril na številna težka vprašanja, povezana s Sv. Duhom in delovanjem Cerkve danes.
vodoma je celjski škof Maksimilijan Matjaž odgovoril na vprašanje, povezano s spovednim dnem, ki že tradicionalno poteka šesti dan radijskega misijona. Odziv med verniki v celjski stolnici je bil zelo lep, škof, ki je tudi sam spovedoval včeraj, je dejal, da gre za središčni trenutek vere, ko se v iskrenosti srečata Bog in človek, "da človek začuti, da ni potrebno, da sam nosi vsa bremena, ampak da v trenutkih svoje šibkosti začuti Božjo bližino, ki je v zakramentu odpuščanja."
O temeljni točki včerajšnjega dne radijskega misijona, Sv. Duhu, pa je ponovil misel iz nagovora, da si ljudje težko predstavljamo to tretjo Božjo osebo. Večkrat se mu zdi smešno, da si ga predstavljamo kot goloba, čeprav ta ptič danes ni tako simpatičen. "Kaj je Sv. Duh? Je osebna oseba, ki nagovarja, ki je blizu vsakemu človeku osebno, individualno."
Med poslušalci se je nato pojavilo vprašanje, kako razločevati med sv. Duhom in hudim duhom. Kakšen je odgovor? "Hudi duh govori o delih mesa, ki imajo skupni imenovalec ta, da so obrnjeni sami vase. Zato nimajo prihodnosti, umrejo, se izčrpajo, ker razdeljujejo, iščejo svoje. To, kar povzroča Sv. Duh, pa je to, kar rojeva življenje, kar vzbuja veselje, mir, potrpežljivost."
Sam opaža, da je bila vzgoja duhovnikov v času njihove priprave na poklic zelo povezana z različnimi znanji, ki naj bi jih obvladali, od ekonomije, kuhanja, gradbenih del in podobno. Toda ključno je duhovno, poudarja škof Matjaž. "Mi bi morali biti specialisti za razločevanje Sv. Duha." V nadaljevanju je dobil tudi mnoga vprašanja, povezana z družinskimi izzivi, pomanjkanje vere pri mladih družinah, ki se zato ne odločajo za krst svojih otrok, stari starši pa pri tem občutijo svojo nemoč in veliko stisko. "Sam sem žalosten, se mi smilijo ljudje, kako težka bremena si nalagajo, ki jih sami ne morejo nositi. ... Mislimo si, da sami lahko upravljamo življenje, brez tistega, ki je izvor Življenja, ki je dar, ki nam daje vse. Bog nam daje tisto najboljše, zato nam daje Sv. Duha, skoncentrirano ljubezen in moč, da bi nas to nosilo in bi si lahko odgovorili in prepoznali izzive življenja. Jaz razumem vse solze staršev, ki morajo gledati, kako se jim otroci osamijo. Ampak ustvarjeni smo kot občestvena bitja, smo mreža, odnos, zato Bog stopi v odnos, ker potrebujemo občestvo, nihče ne more sam preživeti. ... Mi smo tisti, ki nas Bog kliče, da živimo v polnosti in veselju to življenje. Če bomo vero razumeli kot breme križa in samo z omejitvami, bomo zamorjeni ljudje. Otroci bodo seveda zbežali, bodo šli stran. Oni iščejo srečo, veselje. Če bo to v naših domovih, jih bo premamilo."
Enourni pogovor, v katerem je škof odgovarjal tudi na vprašanje, ali je prejem obhajila nagrada in kako deluje Bog v vojnah in preizkušnjah, lahko poiščete v našem avdio arhivu.
Pred pogovornim večerom smo se zbrali tudi pri mašni daritvi v stolni cerkvi Sv. Daniela v Celju, kjer smo podelili zbranim revijo PRO. Župnik Tadej Linasi je pri pridigi prav tako spregovoril o delovanju sv. Duha, tudi to bogoslužje ste lahko spremljali v radijskem prenosu. Stolna cerkev sv. Daniela, ki je bila zgrajena v začetku 13. stoletja, nosi bogato zgodovino, posebno stransko kapelo, ki je bila pozneje tudi barokizirana, v njej še hranijo knjigo z imeni vseh župnikov, ki so službovali v cerkvi. Med njimi je bil šest tednov tudi Anton Martin Slomšek, ki je službo opustil, ko je postal škof. Bogato simboliko ima tudi krstni kamen, kjer voda priteče iz posebne pipe in je kot izvir žive vode, ki ne neha teči. Z župnikom Tadejem Linasijem smo se sprehodili po cerkvi in zbrano prisluhnili predstavitvi, lahko pa povemo tudi, da bo gost Svetovalnice na veliki četrtek, že zdaj vabljeni k poslušanju.