Nataša LičenNataša Ličen
Mark GazvodaMark Gazvoda
Rok MihevcRok Mihevc
Tilen Cestnik, vodja regijskega centra za obveščanje v Ljubljani (foto: Izidor Šček)
Tilen Cestnik, vodja regijskega centra za obveščanje v Ljubljani | (foto: Izidor Šček)

Ta poklic te z leti nekoliko spremeni

Slovenija | 11.02.2025, 15:22 Helena Križnik

Strank ne izbiramo, na nas se obračajo tako otroci kot starejši, tudi dementni ljudje. To nam je zaupal vodja regijskega centra za obveščanje v Ljubljani Tilen Cestnik. Z njim smo govorili ob mednarodnem dnevu številke 112, ki v Evropski uniji in še nekaterih ostalih državah omogoča hitro in učinkovito posredovanje reševalnih služb ob nesrečah, ogroženosti ali nujni pomoči. Dispečerji, ki se oglašajo na klice v sili, so vstopna točka in začetek vsake take intervencije. Tudi od njih je torej odvisno, ali bo nek dogodek na koncu doživel srečen razplet ali ne.

V Sloveniji znotraj uprave za zaščito in reševanje deluje 13 regijskih centrov za obveščanje, ki zagotavljajo stalno dežurstvo. V teh centrih je zaposlenih približno 140 dispečerjev, med njimi je tudi Cestnik. »Ko nekdo pokliče številko 112, se klic usmeri v pristojni center glede na lokacijo, kjer se klicatelj nahaja. Tam se oglasi dispečer. Oglasi se: 112. Klic v sili, prosim? Potem začne pogovor in ugotovi, kakšno pomoč klicatelj potrebuje.«

Pomagajte mi, da bom jaz lahko pomagal vam

Da bi reševalne službe lahko hitro in učinkovito posredovale, je ključno, da klicatelj sporoči, kaj se je zgodilo, kje točno se je zgodilo, kdo potrebuje pomoč in kakšne so okoliščine nesreče ali poškodbe. Prav tako se predstavi in pusti kontakt. »Definitivno je bistvo vsega, da ta klicatelj posluša navodila dispečerja. Velikokrat se zgodi, da ljudje kličejo v paniki, dispečer pa nujno potrebuje določene podatke, na podlagi katerih bo izbral tip dogodka, določil lokacijo in nato tja napotil ustrezno reševalno službo. Včasih je zelo pomembno, da dispečer klicatelja pomiri. Velikokrat se poslužujemo fraze: Pomagajte mi, da bom jaz lahko pomagal vam,« je pojasnil Cestnik.

Ta poklic te lahko nekoliko spremeni

Lani je vseh 13 regijskih centrov za obveščanje v naši državi skupaj prejelo več kot 598.000 klicev v sili. A to nisi vsi klici, s katerimi imajo dispečerji na številki 112 opravka. »V lanskem letu smo s sodelavci opravili tudi 294 tisoč 673 odhodnih klicev, kar pomeni, da smo klicali nujno medicinsko pomoč, gasilce, policiste, gorske reševalce in javne službe, od cestnih podjetij do komunale, plinarne.« To delo je torej izredno pomembno in odgovorno. »Ko začneš delati kot dispečer in tudi z leti se ti klici nekam nalagajo, sploh tisti z nepozitivnim zaključkom, tako da dejansko je obremenjujoče. Mogoče te tudi z leti ta poklic nekoliko spremeni,« je dodal Cestnik.

Slovenija, Evropska Unija, Novice
Moški na srečanju na Sladki Gori (photo: Igor Vojinović) Moški na srečanju na Sladki Gori (photo: Igor Vojinović)

150 mož želi biti odgovornih v družini in družbi

Na Sladki Gori je danes potekalo 4. vseslovensko srečanje mož, očetov in sinov. Po sveti maši so zbrani prisluhnili okrogli mizi. Na njej so sodelovali celjski škof Maksimilijan Matjaž, družinski ...

Marko Rijavec (photo: Robert Božič) Marko Rijavec (photo: Robert Božič)

Če vera ni del našega dihanja, lahko postane breme

V torkovem Misijonskem jutru v tednu Radijskega misijona smo z župnikom iz Idrije Markom Rijavcem razmišljali ob odlomku izpovedi vere: »In se je utelesil po Svetem Duhu iz Marije Device kot človek.«