Jure SešekJure Sešek
Miha MočnikMiha Močnik
Andrej ŠinkoAndrej Šinko
Pamrni telefon (foto: Pixabay)
Pamrni telefon | (foto: Pixabay)

Je tudi vam operater neupravičeno zvišal ceno?

Novice | 25.03.2024, 12:26 Marjana Debevec

Vseslovensko združenje malih deležnikov in Zveza potrošnikov Slovenije sta vložila kolektivne odškodninske postopke zoper štiri največje telekomunikacijske operaterje. Očitajo jim namreč enostransko zvišanje naročnin brez podpisa novih pogodb. Uporabnike zato vabijo, da se pridružijo kampanji Halo, operater! Bodi fer.

Če ste v zadnjih petih letih imeli sklenjen naročniški paket storitev pri enem izmed štirih največjih telekomunikacijskih operaterjev ste najverjetneje prikrajšani naročnik. Vašemu paketu so namreč v tem času vsaj enkrat enostransko zvišali ceno naročnine in jo brez podpisa nove pogodbe nezakonito dražili.

»Gre za oškodovanje preko milijona in pol naročnikov in sicer v ocenjeni vrednosti za preko 250 milijonov evrov,« je pojasnil predsednik Vseslovenskega združenja malih deležnikov Kristjan Verbič.

Zato je omenjeno združenje vložilo tožbo proti Telekomu Slovenije, A1 Slovenija, Telemachu in T–2. Tožbi se je pridružila tudi Zveza potrošnikov Slovenije, saj poudarjajo, da se s pogajanji žal ne pride daleč.

Njena predsednica Breda Kutin je prepričana, da bodo na ta način dosegli bolj poštene pogoje na trgu. »Pozivamo potrošnike, da se v čim večjem številu odzovejo na to akcijo in da se ustrezno prijavijo, da bodo vedeli, da nismo sami, ampak da nas potrošniki podpirajo.«

In kako lahko akcijo podprete? Tako da izpolnite obrazec na tej spletni strani.

»S tem bodo potrošniki podprli našo kampanjo. Prikazali pa bodo tudi s številčnostjo razsežnosti tega oškodovanja, kar bo pripomoglo k odobritvi tožbe na sodišču,« je pojasnila pravnica Petra Lovišček.

Vpišete se lahko, če ste kadarkoli v zadnjih petih letih imeli sklenjeno naročniško razmerje s katerim od omenjenih operaterjev. Od števila in višine zvišanj v vašem konkretnem primeru pa bo odvisna tudi vaša morebitna prisojena odškodnina.

Če se vpišete v omenjeni spletni obrazec, boste v primeru uspešne tožbe med prvimi obveščeni o tem, kako do odškodnine v kolektivnem postopku.

Glavni očitki operaterjem

· Operaterji si jemljejo pravico, da enostransko spreminjajo vse pogodbene pogoje, vključno s ceno, brez jasnih in vnaprej določenih razlogov ter metodologije za spreminjanje cene. Gre za neustrezen (nezakonit) način spreminjanja pogodbenih pogojev, saj močnejša stranka kadar koli po svoji presoji zvišuje ceno naročniških paketov.

· Operaterji so v razmerjih s potrošniki močnejša stranka, ne samo zaradi svoje ekonomske moči, ampak tudi zato, ker sami določajo vsebino (tipske) pogodbe, ki jo z njimi sklenejo potrošniki. Pogodbeni pogoji so oblikovani vnaprej, potrošniki se s pogodbo lahko zgolj strinjajo ali ostanejo brez telefona, saj ima večina operaterjev skoraj identične pogoje. Brez mobilnega telefona pa danes skoraj ne moremo biti, saj nanj niso vezane le klasične storitve (klici, posredovanje sporočil), ampak tudi poslovanje z banko ipd. Podobno velja za fiksni dostop do interneta.

· Pogodbeni odnos tako nesorazmerno favorizira operaterje. To dokazuje tudi dejstvo, da potrošnik nima možnosti enostranske spremembe pogodbenih pogojev, pri čemer bi imel operater po stari ureditvi 30-dnevni rok, po novi pa 60-dnevnega, da odstopi.

Novice
Dijaki frizerske šole so uredili stanovalce doma starejših (photo: FB DEOS Center starejših Črnuče) Dijaki frizerske šole so uredili stanovalce doma starejših (photo: FB DEOS Center starejših Črnuče)

Kaj hitro se je naredila prava vrsta ...

Tudi v DEOS Center starejših Črnuče je prišla pomlad in s tem čas za spremembe. Tako so stanovalci medse povabili dijaki Srednje frizerske šole, ki so se vabilu z veseljem odzvali, pišejo na ...