Tudi slovenska podjetja že čutijo vpliv krize v Rdečem morju
Slovenija | 26.01.2024, 18:53 Marta Jerebič
Nekatera slovenska in evropska podjetja že čutijo vpliv krize v Rdečem morju, kjer jemenski uporniki napadajo trgovske ladje, poroča Forbes Slovenija. Mnogi ladjarji se izogibajo prehodu skozi Sueški prekop in plujejo okrog Afrike. To viša cene prevozov in povzroča zamude.
Cene voznin so se od začetka krize v Rdečem morju početverile, nam je povedal novinar Forbes Slovenija Jan Artiček. »V Luki Koper, pri ladjarju Maersk in podjetjih, s katerimi smo govorili, so trenutne zamude pri dobavi približno dvotedenske.«
Pri Domelu iz Železnikov, ki izdeluje elektromotorje, so zato že morali prilagoditi proizvodne načrte. »Pri dobavi nekaterih izmed komponent, ki jih podjetje potrebuje, načrtujejo prehod na letalski prevoz, so nam povedali. Težave pri dobavi podjetje pričakuje tudi v februarju in marcu. V začetku februarja se namreč na Kitajskem začne kitajsko novo leto in se takrat velik del gospodarske aktivnosti v državi ustavi.«
Po poročanju Forbes Slovenija, se zaradi zamud pri dobavi materialov na začasno zaprtje pripravlja tovarna Tesle v Nemčiji, prizadeta je tudi kemična industrija, ki je tretja največja industrija v tej državi. Zamude pri pošiljkah so napovedali tudi pri švedskem izdelovalcu pohištva Ikea, britanskem trgovcu z oblačili Next in ameriškem izdelovalcu obutve Crocs.
Težave zaradi dobav se vlečejo že od zaprtja zaradi covida. Ali evropska podjetja morda razmišljajo, da bi proizvodne obrate preselila nazaj v Evropo? »To je zelo odvisno od podjetja in panoge, v kateri deluje. Podjetja, ki imajo možnost relokacije proizvodnje ali iskanja bližnjih dobaviteljev, verjetno o tem razmišljajo ali na tem delajo že od pandemije dalje. Ikea, na primer, je nedavno sporočila, da del svoje proizvodnje seli bližje Evropi, v Turčijo, pri tem pa je navajala ravno dobavne krče zadnjih let,« je povedal novinar Forbes Slovenija Jan Artiček.
Celotnemu pogovoru lahko prisluhnete na tej povezavi.