Pokukajmo v spalnico III: Bog v spalnici ne zardeva
Družinska kateheza | 22.06.2023, 06:11 Mirjam Judež
V branje ponujamo še zadnji del pogovora z zakoncema Halas o spolnosti, o »kočljivi« temi, ki jo je težko, a zelo potrebno načeti. Danes bomo brali o strastni ljubezni. Družinsko katehezo je vodila Marjana Debevec.
V preteklosti je bila telesnost v krščanstvu nekaj slabega, doživljali so jo kot nekaj nujnega za rojevanje otrok, celo nečisto. Papež Janez Pavel II. je razvil teologijo telesa, ki je neizčrpen vir tega, kdo smo kot moški in ženske.
Meta: »Spomnim se, ko sva prišla k Primoževim staršem na obisk dve leti po poroki. Na taščini mizi zagledam knjigo Teologija telesa za začetnike. Še danes se živo spomnim, kako sem požirala tiste liste. To je bila prva knjiga, ki sva jo s Primožem res brala skupaj, se o temi veliko pogovarjala, čeprav je kar težka za branje. Dala mi je zavedanje, da je Bog ustvaril vse dobro, da On ne dela napak, da nas je ustvaril kot celoto duše in telesa. Da je vera tako zelo telesna. Če samo pomislimo, da se je Jezus Bog učlovečil, postal človek. Imamo izrazito telesno vero, verujemo v vstajenje mesa in se premalo zavedamo, da kar počnemo z našimi telesi, se povezuje. Ne moremo ločiti naše telesnosti od duhovnosti. Pogosto si vero predstavljamo kot dobre misli, želje, a še v Svetem pismu piše, da je vera brez del mrtva. Ena ljubezen, ki se podarja, ki želi dajati … To je spremenilo najin pogled na spolnost. Prišla sva do spoznanja, da nam Bog želi biti blizu po sozakoncu, tudi v spolnosti. Všeč mi je bilo, ko sem prebrala, da Bog ne zardeva v spalnici, saj je On ustvaril spolnost, to je bil Njegov namen za nas.«
Primož: »Zelo prebojno spoznanje zame je bilo, da je spolnost nekaj, kar je Bog ustvaril, da je to vrhunec odnosa med možem in ženo, da je orgazem predokus Nebes.«
Meta: Velika težava zakoncev so natrpani urniki. V mojem urniku, v katerem so sestanki, srečanja, pogosto ni najinega zmenka, zato ga kar vpišem. Treba je načrtovati: bodisi zmenek, družinski večer ali pogovor z otroki, sicer gre vse mimo.
Kaj nam pove svetopisemski pogled na spolnost?
Meta: »Ko sva se pripravljala na seminar, sem si znova prebrala knjigo francoskega seksologa: Ne pokvarite si užitka, ker je svet. V nekem poglavju govori o Visoki pesmi, ki je najpogosteje interpretirana z duhovnega vidika. S to prispodobo ni nič narobe, a redko kdo si upa razmišljati, da nam to svetopisemsko besedilo govori o strastni ljubezni med možem in ženo. V Visoki pesmi je velik poudarek na čutnosti, užitku. Zanimivo je, da niti z eno besedo ni omenjen otrok in nosečnost. Gre za iskanje, hrepenenje, prepletanje teles … To je tista strastna ljubezen, v katero sva midva kot zakonca poklicana, da lažje razumeva, s kakšno ljubeznijo naju ljubi Bog. En avtor celo pravi, če se ne bomo učili ljubiti kot spolna in strastna bitja, ne bomo vedeli povedati nič o Bogu, ki je ljubezen. Tudi papež Frančišek pravi, naj bo spolnost polna strasti in slasti.«
Primož: Zelo prebojno spoznanje zame je bilo, da je spolnost nekaj, kar je Bog ustvaril, da je to vrhunec odnosa med možem in ženo, da je orgazem predokus Nebes.
Kaj bi svetovala zakoncem, ki čutijo, da ne živijo osrečujoče spolnosti?
Primož: »Če je temu tako, so prisotne neke rane. Tu je potrebno odpuščanje, treba je biti iskren, pripravljen odpreti svojo rano, kar je zelo težko in si tudi to odpustiti. Najprej drug drugemu, pa tudi pri spovedi. Za zdravo spolnost mora biti prisotno zaupanje, da si poveš, da si na čistem. Tudi, če gre za težje stvari iz preteklosti. Če jih skrivaš, je to tako breme, kot bi z utežmi hodil okrog in tarnal, da te bolijo roke. Uteži daj na tla. Če si na neki točki nezadovoljen, je potrebna sprememba, zanjo je potreben napor, je neudobno, neprijetno, a na drugi strani je veliko lepše. Da se pogovarjamo o željah in potrebah. Ni vedno isto, razpoloženje se spreminja že v okviru ženskega cikla. Je obdobje, ko je vse v redu in obdobje PMS, ko bi si mislil, da se je sesul ves svet. Čokolada, en objem in je takoj boljše. Lahko bi se pa zaradi zavrnitve zaprl vase, zablokiral, ženi zameril in to zato, ker si nisva dovolj povedala ali se izobrazila na tem področju. To je pot, proces.«
Meta: »Velika težava zakoncev so natrpani urniki. V mojem urniku, v katerem so sestanki, srečanja, pogosto ni najinega zmenka, zato ga kar napišem. Treba je načrtovati: bodisi družinski večer ali pogovor z otroki, sicer gre vse mimo. Če se ne odprejo načrtno neke teme, lahko veliko zamudimo. Za začetek priporočam, da izboljšava komunikacijo. Spoznavanje ni neko zaključeno delo, ampak proces, ki traja. Začeti je treba delati na tem, da izražava svoja mnenja in rešujeva spore tako, da se drugi ne čuti prizadetega. To je osnova za najin odnos in to se bo takoj pokazalo tudi v spolnosti. Priporočam, da se izobrazita na tem področju, da skupaj za začetek prebereta kak članek, gresta na seminar, da se ne bojita, ker naš Bog je Ljubezen, v ljubezni pa ni strahu.«
Meta: Visoka pesem je najpogosteje interpretirana z duhovnega vidika. S to prispodobo ni nič narobe, a redko kdo si upa razmišljati, da nam to svetopisemsko besedilo govori o strastni ljubezni med možem in ženo, v njej je velik poudarek na čutnosti, užitku. To je tista strastna ljubezen, v katero sva midva kot zakonca poklicana, da lažje razumeva, s kakšno ljubeznijo naju ljubi Bog.