Pred vrati podražitve goriv
Novice | 16.06.2022, 14:26 Tanja Dominko
Cene pogonskih goriv bodo od prihodnjega torka za obdobje 12 mesecev vnovič delno regulirane. Nafta se je v zadnjem letu in pol podražila za približno 75 odstotkov, je na novinarski konferenci po seji vlade povedal Golob. Maloprodajne cene sicer tem gibanjem niso v celoti sledile, je ugotovil. Vlada se je zato odločila uvesti regulacijo marž trgovcev na bencinskih servisih zunaj avtocest, medtem ko bodo na avtocestah lahko trgovci cene določali sami. Kaj to pomeni pravzaprav, bodo cene višje kot doslej? Očitno res.
Premier Golob je včeraj pojasnil: »Smo morali iskati ravnovesje, kako vsak med nami nosimo del bremena povišanih cen na globalnih trgih. S to uredbo se pokaže, da zasledujemo cene, ki so primerljive s sosednjimi državami, hkrati pa nižje od zahodnih držav.«
Cene pogonskih goriv bodo v Sloveniji podobne kot na Hrvaškem, a nižje kot v Avstriji in Italiji. Za 95-oktanski bencin bi to lahko, glede na cene na borzah v torek, izven avtocest pomenilo nekaj nad 1,70 evra za liter, na avtocestah pa tudi do 20 odstotkov več, je dejal Golob.
Ekonomist dr. Matej Lahovnik vladno potezo takole komentira: »Predvsem je presenetljivo, da je vlada ta ukrep predstavila kot blažitev draginje, čeprav se bo prav zaradi tega ukrepa v torek gorivo močno podražilo in bomo verjetno lahko v ponedeljek spet spremljali dolge vrste na bencinskih črpalkah, upam, da imajo trgovci polne rezervoarje, ker bo podražitev precejšnja.«
Trenutno imamo popolno regulacijo maloprodajnih cen naftnih derivatov, zato se na gospodarskem ministrstvu soočajo z zahtevki trgovcev po povračilu nastale škode v višini več milijonov evrov. Usmeritev vlade je, da se ti zahtevki zavrnejo kot neustrezni, je povedal Golob. Lahovnik to podpira.
Prvi ukrep proti draginji bo torej podražitev goriv?! Do danes nisem vedel, da se da proti inflaciji boriti z dvigom cen🤔 https://t.co/jF1jtGV8Au
— Matej Lahovnik (@LahovnikMatej) June 15, 2022
Hkrati se je vlada s 1. julijem odločila za nekatere omilitvene ukrepe, dokončno naj bi jih sprejela prihodnji teden. Med njimi je Golob omenil zvišanje neobdavčenega zneska povračila stroškov za prevoz na delo za 16 odstotkov, zvišanje povračila zneska trošarin za prevoznike v javnem potniškem prometu ter razbremenitve za kmete.
Skupaj s prevozniki pa nameravajo začeti iskati rešitve, da se zvišanje cen pogonskih goriv ne bi prelilo v podražitve hrane in ostalih dobrin. Prav to je glavna skrb in zelo logična posledica dviga cen naftnih derivatov.
»Mislim, da bi bilo dobro, da bi imeli celovit pristop. Mislim, da bi morala država resno razmisliti, da zmanjša nekatere dajatve, kajti v cenah energentov znašajo okoli 60 odstotkov končne cene in tukaj je še nekaj prostora, kjer bi država lahko ukrepala.«
Tako Lahovnik, toda za zdaj ne kaže, da bi šlo vladno ukrepanje v to smer.