Ali veste, katero številko poklicati, če potrebujete pomoč reševalcev in gasilcev?
Slovenija | 11.02.2020, 16:41 Helena Križnik
Številka za klic v sili 112 je v Sloveniji v uporabi že 22 let. V tem času se je dobro prijela. Vodja Centra za obveščanje Janez Aljančič je prepričan, da skoraj ni državljana, ki ne bi vedel, kam se mora obrniti, če potrebuje pomoč reševalcev ali ostalih sil za zaščito in reševanje. To med drugim kaže lanska statistika.
Številka 112 rešuje življenja. Skriva se v današnjem datumu 11. februar, zato ta dan zaznamujemo mednarodni dan, ki skrbi za njeno promocijo. Številka 112 je enotna za vse članice Evropske unije in tudi za večino ostalih držav stare celine, pokličemo jo lahko brezplačno ter prek nje med drugim poiščemo pomoč zdravnikov, policistov, gasilcev, veterinarjev ter gorskih, jamarskih in ostalih reševalnih enot.
Lani v Sloveniji v povprečju vsak dan približno 1.300 klicev na pomoč
Lani je bilo v Sloveniji klicev na številko 112 skoraj 493.000, to je približno 1.300 klicev na dan. Petina je bila namenjena reševalcem nujne medicinske pomoči. »Te klice operaterji v regijskih centrih za obveščanje prevežejo v najbližji dispečerski center zdravstva, kjer klic obdelajo naprej in ugotovijo, kakšna pomoč je potrebna,« nam je povedal Aljančič. Operaterji v regijskih centrih za obveščanje po njegovih besedah sami aktivirajo predvsem sile za zaščito in reševanje zunaj zdravstva in policije. »V lanskem letu je bilo približno 19.000 različnih intervencij na območju naše države. V njih je sodelovalo 156.000 pripadnikov sil za zaščito in reševanje. Če upoštevamo, da je velika večina prostovoljcev, je to kar zavidljiva številka.«
Prenos informacij je hiter, zbranost in umirjenost operaterja sta ključna
Klici na številko 112 običajno niso dolgi. »Trajajo od minute do minute in pol. Prenos informacij je dokaj hiter,« nam je pojasnil Aljančič. Zbranost in umirjenost tistega, ki prejme klic v sili, sta ključnega pomena. Operaterji v regijskih centrih za obveščanje so za to posebej usposobljeni, a vseeno je lahko delo precej stresno. »Dotaknejo se te zgodbe, ki vključujejo ranjene in celo smrtne žrtve. Včasih se zgodi veliko klicev naenkrat, a veš, da ne moreš sprejeti vseh. Lahko se zgodi, da operater prevzame klic, ko lahko sumi ali predvideva, da je v nesreči udeležen nekdo od njegovih bližnjih. To so situacije, ki te ne pustijo hladnokrvnega,« nam je zaupal Aljančič. Kot je dodal, imajo v hudih primerih na voljo psihološko oporo.
Kateri so ključni podatki, ki jih moramo sporočiti ob klicu na številko 112?
Običajno je, da se ob klicu predstavimo, torej povemo ime in priimek ter tudi, zakaj kličemo. Ko pokličemo številko 112, je to še toliko bolj pomembno. »Zelo pomembno je, da operaterju najprej povemo, kdo smo, kaj se je zgodilo, kje se je zgodilo, ali so ranjeni in kakšna pomoč je potrebna. Teh pet stvari je bistvenih. Če jih sporočimo operaterju, bo zelo hitro vedel, katero enoto je treba alarmirati, koga je treba poslati in kam ter kakšna pomoč bi bila najbolj učinkovita,« je poudaril Aljančič.