Požar, gozdovi
Papež Frančišek kritičen do požiganja gozdov v Amazoniji
Svet | 06.10.2019, 14:54 Andrej Šinko
V baziliki sv. Petra v Vatikanu se je s slovesno mašo začelo zasedanje izredne škofovske sinode za Panamazonijo. Sinodalni očetje, zbrani ob nasledniku apostola Petra, bodo tri tedne razmišljali o poslanstvu Cerkve v Amazoniji, o evangelizaciji in pospeševanju celostne ekologije.
Papež Frančišek je spomnil na apostola Pavla, največjega misijonarja v zgodovini Cerkve, ki s svojim priporočilom Timoteju, pomaga na pravi način živeti sinodo tudi danes v skupni hoji, v občestvu. Priporoča mu namreč, naj razplamti Božji milostni dar, ki ga je prejel po polaganju njegovih rok (prim. 2 Tim 1,6).
Sveti oče je sinodalne očete spomnil, da je njihovo škofovstvo Božji dar. Zanj namreč niso podpisali pogodbe, temveč so ga prejeli po polaganju rok, da bi potem sami roke dvigali h Gospodu in jih ponujali bratom. Prejeli so dar, da bi sami bili dar. »Daru ne kupujemo, ne zamenjujemo, ne prodajamo. Dar prejmemo in podarjamo.« je dejal papež Frančišek.
V nadaljevanju homilije je opozoril, da zvestoba prejetemu daru in poklicanosti terja od pastirja zavzetost za to, da bi se ogenj daru razplamtel, saj se ne vzdržuje sam od sebe in se lahko zaduši pod pepelom. Povezal je s konkretnim življenjem in dejal: »Če vse ostaja tako, kot je bilo, če iz dneva v dan govorimo »vedno smo delali tako«, se pod pepelom strahov in skrbi za ohranjanje dosedanjega, dar zaduši. Vendar pa se Cerkev nikakor ne more omejiti na pastoralo »ohranjevanja« za tiste, ki Kristusov evangelij že poznajo. Misijonska vnema je jasno znamenje zrelosti krščanske skupnosti. Cerkev je namreč vedno na poti, vedno v izhodu in nikoli zaprta sama vase. Jezus ni na svet prinesel lahnega večernega vetriča, temveč je na zemljo prinesel ogenj.«
Za tem je papež Frančišek opozoril, da je zvestoba novosti Svetega Duha milost, za katero je treba prositi v molitvi. Prosil je za dar drzne modrosti, da bo Cerkev v Amazoniji po tej sinodi prenovila svojo misijonsko vnemo. Božji ogenj namreč, kot dogodek z gorečim grmom, gori, a ne použiva. Je ogenj ljubezni, ki razsvetljuje, greje in daje življenje. Nato je opomnil k čuječnosti pred pohlepom novih kolonializmov. Ogenj podtaknjen zaradi uničevalnih interesov, kot ta, ki je pred kratkim pustošil v Amazaniji, ni evangeljski ogenj. Božji ogenj greje in privlači ter zbira v edinosti. Hrani se z medsebojno podelitvijo in ne z zaslužkom.
Ob koncu homilije je papež Frančišek vnovič spomnil, da je oznanjevanje evangelija osnovno merilo istovetnosti življenja in poslanstva Cerkve.