AVDIO: Nas bodo vzgajali računalniki?
Svet | 10.04.2019, 07:08
Čeprav so ceste v državah Evropske unije najvarnejše na svetu, se soočajo s črno statistiko, ki se še ne manjša. Lani je bila tako skupna številka umrlih v prometnih nesrečah podobna kot v letih pred tem - 25.100. Za izboljšanje varnosti med drugim že skrbijo različni elektronski sistemi v vozilih, vsa nova bodo morala biti čez pet let obvezno opremljena z njimi.
Z letom 2024 bo moralo biti v nova vozila vključenih skoraj 30 različnih tehnoloških rešitev. Med njimi so avtomatski zavorni sistemi, sistemi za ohranjanje voznega pasu, sistem za spremljanje hitrostnih omejitev in opozarjanje na prekoračitev hitrosti ter posodobljeni varnostni pasovi. Obvezen bo tudi sistem, ki bo prepoznaval prekomerno uživanje alkohola in blokiral vžig motorja, sistem, ki bo zaznal zmanjšane pozornosti voznika, če bo ta na primer uporabljal pametni mobilni telefon, tu so še senzorji oziroma kamera za vzvratno vožnjo in signal za zaviranje v sili.
Elektronski sistemi niso razvada, prispevajo k večji stopnji varnosti
"S prakso in seveda z uporabo v nekih kritičnih situacijah smo že začeli spoznavati, da so vsi ti sistemi dobrodošli, saj popravljajo voznikove napake in nudijo neko pomoč," pravi inštruktor varne vožnje Brane Legan. Po njegovih besedah je pomembno, da vozniki te elektronske sisteme dobro razumemo. Legan v njih tudi ne vidi razvade. "Danes je vozna avtomobila izredno zahtevna. Vse kar je danes dodatek avtomobilu za ugodnejšo in udobnejšo vožnjo, prispeva tudi k večji stopnji varnosti."
Varnost ni poceni
Velikokrat so odločitve posameznika za dodatno opremo, ki zagotavljala večjo varnost na cestah, vezane tudi na debelino denarnice. "Nekateri sistemi so kar precej dragi, a res je, da so s širšo proizvodnjo ti sistemi cenovno in tudi drugače dostopnejši ter bodo prej ali slej obvezna oprema v avtomobilih. Moramo razumeti tudi to, da danes varnost ni poceni," je prepričan Legan.
Za samovozeča vozila moramo še nekoliko odrasti
Nova pravila, ki so jih dorekli pogajalci ključnih ustanov Evropske unije, morajo uradno potrditi Evropski parlament in članice. Bodo tlakovala pot v prihodnost s samovozečimi vozili? "Sama tehnologija je že takšna, da bi avtomobili lahko sami vozili. A problem smo vozniki, ki smo s takimi avtomobili hkrati v prometu, prav tako je problem infrastruktura," ocenjuje Legan.