Robert BožičRobert Božič
Mark GazvodaMark Gazvoda
Tone GorjupTone Gorjup

AVDIO: Nas bodo vzgajali računalniki?

Svet | 10.04.2019, 07:08

Čeprav so ceste v državah Evropske unije najvarnejše na svetu, se soočajo s črno statistiko, ki se še ne manjša. Lani je bila tako skupna številka umrlih v prometnih nesrečah podobna kot v letih pred tem - 25.100. Za izboljšanje varnosti med drugim že skrbijo različni elektronski sistemi v vozilih, vsa nova bodo morala biti čez pet let obvezno opremljena z njimi.

Z letom 2024 bo moralo biti v nova vozila vključenih skoraj 30 različnih tehnoloških rešitev. Med njimi so avtomatski zavorni sistemi, sistemi za ohranjanje voznega pasu, sistem za spremljanje hitrostnih omejitev in opozarjanje na prekoračitev hitrosti ter posodobljeni varnostni pasovi. Obvezen bo tudi sistem, ki bo prepoznaval prekomerno uživanje alkohola in blokiral vžig motorja, sistem, ki bo zaznal zmanjšane pozornosti voznika, če bo ta na primer uporabljal pametni mobilni telefon, tu so še senzorji oziroma kamera za vzvratno vožnjo in signal za zaviranje v sili.

Elektronski sistemi niso razvada, prispevajo k večji stopnji varnosti

"S prakso in seveda z uporabo v nekih kritičnih situacijah smo že začeli spoznavati, da so vsi ti sistemi dobrodošli, saj popravljajo voznikove napake in nudijo neko pomoč," pravi inštruktor varne vožnje Brane Legan. Po njegovih besedah je pomembno, da vozniki te elektronske sisteme dobro razumemo. Legan v njih tudi ne vidi razvade. "Danes je vozna avtomobila izredno zahtevna. Vse kar je danes dodatek avtomobilu za ugodnejšo in udobnejšo vožnjo, prispeva tudi k večji stopnji varnosti."

Varnost ni poceni

Velikokrat so odločitve posameznika za dodatno opremo, ki zagotavljala večjo varnost na cestah, vezane tudi na debelino denarnice. "Nekateri sistemi so kar precej dragi, a res je, da so s širšo proizvodnjo ti sistemi cenovno in tudi drugače dostopnejši ter bodo prej ali slej obvezna oprema v avtomobilih. Moramo razumeti tudi to, da danes varnost ni poceni," je prepričan Legan.

Za samovozeča vozila moramo še nekoliko odrasti

Nova pravila, ki so jih dorekli pogajalci ključnih ustanov Evropske unije, morajo uradno potrditi Evropski parlament in članice. Bodo tlakovala pot v prihodnost s samovozečimi vozili? "Sama tehnologija je že takšna, da bi avtomobili lahko sami vozili. A problem smo vozniki, ki smo s takimi avtomobili hkrati v prometu, prav tako je problem infrastruktura," ocenjuje Legan.

Svet, Evropska Unija
Apostolski administrator škof dr. Peter Štumpf je daroval krizmeno mašo v soboški stolnici (photo: Spletna stran Škofije Murska Sobota) Apostolski administrator škof dr. Peter Štumpf je daroval krizmeno mašo v soboški stolnici (photo: Spletna stran Škofije Murska Sobota)

Škof Štumpf: Kako imeti rad izdajalca?

S krizmeno mašo kristjani vstopamo v praznovanje največjega praznika - velike noči. Med to bogato liturgijo duhovniki obnovijo svoje duhovniške obljube, škof pa posveti sveta olja, s katerimi bodo ...

Marko Rijavec (photo: Robert Božič) Marko Rijavec (photo: Robert Božič)

Če vera ni del našega dihanja, lahko postane breme

V torkovem Misijonskem jutru v tednu Radijskega misijona smo z župnikom iz Idrije Markom Rijavcem razmišljali ob odlomku izpovedi vere: »In se je utelesil po Svetem Duhu iz Marije Device kot človek.«