Martin Golob: Evharistija je največ, kar kristjani imamo
Slovenija | 18.04.2019, 09:11 Marjana Debevec
Sveta maša je srečanje vseh nas z Bogom, ki pride na oltar, je srečanje občestva, pravi župnik v Srednji vas Martin Golob. Na današnji veliki četrtek se namreč spominjamo, da je Jezus postavil sveto evharistijo, ustanovil duhovništvo in nam dal novo zapoved medsebojne ljubezni. Zgled pa nam je dal s tem, da je svojim učencem umil noge.
Otroci včasih pravijo, da je maša dolgočasna. Golob pa odgovarja, da je Bog navzoč tudi, če se jim maša zdi dolgočasna. »Jaz se lahko na trepalnice postavljam med sveto mašo, pa zaradi tega, če nekdo ne bo imel vere, če nekdo ne bo prišel zaradi občestva, zaradi Boga k maši, potem ga tudi zaradi tega ne bo«, je prepričan Golob.
Veliko pa je po drugi strani mladih, ki jim maša ni dolgočasna. »Všeč mi je, če starši otroka vprašajo, kaj mu je bilo všeč pri maši.« Za mlade je po njegovih besedah pomembno tudi, da se pri maši srečajo s svojimi vrstniki, kar jih pritegne, da prihajajo.
»Evharistija ima strašno veliko moč,« poudarja Golob. »Najprej mene poveže z občestvom in v občestvu ne moreš biti posameznik, se pravi, da nisi sam. Druga stvar: evharistija me poveže z Bogom. Vzpostavim stik z Jezusom, ki pride v mene in v meni zaživi. Če ne bi hodil k maši in Jezusa ne bi prejemal, ga ne morem oznanjati in širiti, o Njem govoriti in z Njim živeti tako, kot če ne bi hodil. Kot kristjan je moja srčna želja, da Boga prejemam, ker ga želim potem tudi deliti drugim.«
Evharistija je po njegovih besedah največ, kar kristjani imamo. »A veste, kdo mene uči o moči evharistije? Starejši ljudje, ki ne morejo hoditi k maši. Ko jih obiščem s svetim obhajilom, se one najprej uredijo kot bi šle k maši, pa čeprav so doma onemogle; vidim njihovo srečo, ko prejmejo sveto obhajilo, in ena mama, ki komaj stoji v svoji kuhinji, hoče vedno poklekniti, ko prejme sveto obhajilo. One mene učijo, kakšen velik dar je to«, pravi Martin Golob in doda: »Biti duhovnik meni pomeni največ.«
Danes se spominjamo tudi tega, da je Jezus svojim učencem umil noge. In kaj to pomeni za sodobnega kristjana? »To pomeni narobe obrnjeno piramido: da sem spodaj, zato da drugega dvigam«, še pravi Golob.