Prednost družinskega podjetja so izkušnje in zakoreninjenost
Oddaje | 04.01.2019, 15:02 Nataša Ličen
V Sloveniji imamo veliko uspešnih zgodb, ki žal ne dobijo dovolj medijskega prostora. No, vsaj na prvih, izpostavljenih mestih ne. Običajno na veliki zvon obešamo neuspešne poslovne poti. V letošnjem letu bomo v tedenskih oddajah »Via positiva« pred mikrofon vabili uspešne, prodorne, ljudi z vizijo in družbeno odgovornostjo. Ker, če kaj, tudi v Sloveniji potrebujemo dobrih zgledov in potrditve, da se da.
Tatjana Potokar, direktorica družinskega podjetja EMA, ki je prepoznavno po blagovni znamki Vestina: »Vse več potrošnikov želi kupovati trajno, dolgoročno. Pri našem delu se tega zelo zavedamo. Pred tremi desetletji smo začeli z elektronskimi svečami, ki gorijo 300 dni, počasi se je to razvijalo, leta 1994 smo naredili elektronsko svečo, ki je bila zelo dobro sprejeta. In, precej številčno. Imeli smo veliko posnemovalcev, zato smo se odločili za drugačno pot in razvili blagovno znamko Vestina, ekološke elektronske in sedaj tudi solarne sveče. Slednje razvijamo že šesto leto.«
»Navade premikamo in spreminjamo zelo počasi. V tujini je že desetletja prepovedana uporaba PVC-ja v svečah. Počasi z izobraževanjem tudi pri nas stopamo na pravo pot. Za solarno svečo, ki gori tri leta in je plamen v njej vseskozi živ, smo prejeli številne pohvale. V treh letih kupimo eno solarno svečo namesto 150 klasičnih sveč v plastičnih ohišjih. Razlika je ogromna, tudi potrošniki si želijo okolju prijazne izdelke, ki trajajo in niso samo za en dan ali teden. Počasi se stvari premikajo. Veliko moramo delati na izobraževanju. Luč je luč, izberimo ekološki vir, ki je ljudem in okolju prijaznejši. Solarna sveča je narejena iz stekla, ki je v prvi vrsti estetsko, sveča je stabilnejša, in steklo je lahko tudi dokaj preprosto reciklirati.«
»Dokončala sem študij ekonomije in se izpopolnjevala tudi v Ameriki, kjer sem zaznala, da je zelo pozitivno graditi na blagovnih znamkah. Ugotovili smo, da ko imaš enkrat blagovno znamko je s potrošniki, s kupci veliko lažje komunicirati. Naš trg je ravno pravšnji, lahko preizkušamo nove pristope brez prevelikih stroškov. Ko imamo inovativno idejo, se lotimo 21 korakov, po katerih se lotimo presoje trga. Če gremo lahko preko njih se odločimo za vstop na trg. Zelo je pomembno, da je trg na nov izdelek pripravljen.«