Dr. Maver: Ne verjamem, da bi Ruska pravoslavna Cerkev tvegala razkol
Svet | 06.11.2018, 11:03 Marta Jerebič
Ekumenski patriarh Bartolomej in ukrajinski predsednik Petro Porošenko sta v soboto podpisala sporazum, ki bo ukrajinskim vernikom pomagal na poti neodvisnosti oziroma avtokefalnosti. Bartolomej je ob tem poudaril, da ima po kanonskem pravu ekumenski patriarhat izključno pravico podeljevati avtokefalnost, ko meni, da je to primerno in ko so časi zreli. Izrazil je prepričanje, da bo neodvisnost Ukrajinske pravoslavne Cerkve vodila tamkajšnje vernike k edinosti, za katero so bili prikrajšani 30 let.
Spomnimo, ekumenski patriarhat je prejšnji mesec sprožil postopek za priznanje neodvisnost oziroma avtokefalnost Ukrajinske pravoslavne Cerkve, Ruska pravoslavna Cerkev je nato prekinila evharistično občestvo s Carigradom. Zakaj je za Rusko pravoslavno Cerkev takšna odločitev problematična, je v oddaji Spoznanje več, predsodek manj, pojasnil dr. Aleš Maver: »Prvi razlog je ta, da območje Ukrajine kot svoje območje dojema Ruska pravoslavna Cerkev s sedežem v Moskvi. To je seveda zgodovinska fikcija, kajti kontinuitete med kijevsko Rusijo in današnjo Rusijo ni.«
V Ukrajini je bilo versko izročilo veliko bolj živo kot v osrednji Rusiji. Zato ima ruska pravoslavna Cerkev tam 40 odstotkov vseh svojih postojank, od tam dobiva duhovnike in denar. Vendar pa je njena moč v veliki meri navidezna, ker je popolnoma odvisna od naklonjenosti Putinovega režima. »Če si Putin jutri premisli in se vrne k antiverski politiki, ki jo je zagovarjal kot oficir KGB, potem bo realna moč Ruske pravoslavne Cerkve precej zmanjšana,« je še menil dr. Maver, a dodal, da ima Ruska pravoslavna Cerkev v Ukrajini več postojank kot kijevski patriarhat in grkokatoličani skupaj.
»Ruska pravoslavna Cerkev računa na to, da so na njeni strani številke, da je daleč največja med vsemi pravoslavnimi Cerkvami in da so mnoge Cerkve predvsem politično vezane na Rusijo, ampak gotovo je duhovni prestiž na strani carigrajskega patriarhata. Ne verjamem, da gre Ruska pravoslavna Cerkev lahko tako daleč, da bi tvegala razkol v tej situaciji.«