Štefan IskraŠtefan Iskra
Marko ZupanMarko Zupan
Tone GorjupTone Gorjup
Promet (foto: Pixabay)
Promet

O kulturi za volanom: »Levi pas, to je špas!«

| 22.08.2018, 09:50 Rok Mihevc

Vozniki naj bi bili vse bolj strpni, se pa najdejo tisti, ki so manj pozorni in manj previdni. O kulturi za volanom smo govorili v tokratni Svetovalnici, v kateri smo gostili inštruktorja varne vožnje Braneta Legana.

Kot pravi Brane Legan, je njegovo delo na tem področju dolgoletno in v vlogi inštruktorja na AMZS-ju na Vranskem, skuša prispevati k izboljšanju vožnje in varnosti v prometu, ki je danes izredno zahtevno. »Namen je, da vsi preverimo svoje znanje vožnje in kako uspešni smo v obvladovanju kritičnih situacij, ki so na cesti zelo pogoste.«

Pravilno obnašanje je tisto, ki prinese ustrezno stopnjo varnosti voznika, ko se znajdemo v taki situaciji, ki jo je potrebno obvladovati. »In na poligonu take situacije pripravimo in skupaj rešimo.« Mnogi zmotno mislijo, da so dobri vozniki, Legan pa je prepričan, da se je takšno razmišljanje zadnja leta pri mnogih spremenilo. »Dokler nismo imeli poligona, se o sami varni vožnji skoraj ni govorilo. Odkar ga imamo, se vedno več ljudi zaveda, da lahko vsak udeleženec prispeva k svoji varnosti in zvišuje splošno varnost v Sloveniji. In to se kaže tudi v ugodnih statističnih podatkih.« Ključne so izkušnje, pravi naš sogovornik.

Avtomobili so vse bolj sposobnejši in so že prave male vesoljske ladje, imajo pa tudi sodobno opremo, s katero se marsikdo težko znajde. »Predvsem starejši imajo odpor, da ni potrebe po vožnji z elektronskimi sistemi. A vsa ta oprema, ki v določeni situaciji odpravlja napake in omogoča reševanje nevarnih situacij, je tista, ki izboljšuje stopnjo varnosti.« Tega se zavedajo tudi prodajalci avtomobilov, ki kupce skušajo vse bolj seznaniti z navodili uporabe, kaj vozilo zmore, kaj ima, ... Žal pa po besedah Legana tehnološkim novitetam ne sledi infrastruktura. »Še vedno je ogromno slabih cest, katerih največja pomanjkljivost je, da so preozke.«

Brane Legan
Brane Legan © AMZS
Današnji promet je gost, zahteven, dinamičen in hiter, čeprav bi glede na vse pogostejšo gnečo zadnje lahko pošteno ovrgli. »Razumevanje obstoja pravil vožnje, ki vključuje prometno signalizacijo, pa je tisto, ki omogoča udobnejšo vožnjo. Vsi, ki tega ne razumejo, naredijo težave v prometu. Npr. ko se približujemo delovišču, nas signalizacija obvešča, da zmanjšamo hitrost. Če bi to vsi upoštevali, bi bil promet bolj tekoč, so pa žal posamezniki, ki se jim vedno mudi in morajo biti najhitrejši. To se čuti tudi, ko levi pas vse bolj postaja vozni pas, ne pa desni, kar je predpisano.« Tako je opozoril na egoistično obnašanje posameznikov in na to, da nižje hitrosti vseeno omogočijo večjo pretočnost. »Nekdo, ki z visoko hitrostjo pride v območje z nižjo hitrostjo, mora bolj dinamično zavirati in to povzroči verižno reakcijo, 20. avtomobil za njim stoji in tako nastanejo nepotrebne zgostitve.«


Oddajo je pripravila in vodila Nataša Ličen.

 

Romanje v Habsterdick 2024 (photo: osebni arhiv Jožeta Kamina) Romanje v Habsterdick 2024 (photo: osebni arhiv Jožeta Kamina)

Marija Pomagaj je s svojimi rojaki po vsem svetu

Rojaki na vzhodu Francije 1. maja že desetletja romajo k Mariji Pomagaj v Habsterdick. Letos je sveto mašo daroval ljubljanski nadškof metropolit Stanislav Zore, ki ima tudi rudarsko preteklost. V ...