Imam univerze Al Azhar, Ahmed el Tayyib, in papež Frančišek
Univerza al Azhar sprejela prvega krščanskega študenta
Cerkev po svetu | 11.06.2017, 07:00 Marta Jerebič
Osrednja in najstarejša univerza sunitskega islama Al Azhar v Egiptu, ki jo je nedavno obiskal tudi papež Frančišek, je odprla vrata krščanskemu študentu. Novica je pomembna, saj je to prvi kristjan, ki je bil uradno sprejet na eno od 70-ih fakultet tega islamskega učilišča.
Abanoub Naeem je koptski kristjan in že ima prvo stopnjo diplome s področja zobozdravstva, na univerzi Al Azhar si bo pridobil več prakse. Kot poroča spletni portal Vatican Insider, je očitno, da mu je izbrano področje olajšalo vpis, čeprav tudi na tehničnih fakultetah predmetnik vsebuje nekaj predmetov s področja islamske vere.
Arabski portal Al Monitor sicer navaja vire z učilišča, ki so povedali, da je bilo že v preteklosti nekaj takih primerov študentov, vendar se za njih ni vedelo. Tokrat pa je Al-Azhar to svojo izbiro javnosti sporočil prek več člankov, ki so se pojavili v egiptovskih medijih. V ozadju sta najmanj dva razloga. Papež Frančišek je med svojim obiskom aprila prav v nagovoru na Al Azharju pozval k oblikovanju identitete, ki ne bo usmerjena samo vase.
Drugi razlog pa lahko iščemo pri nekdanjem predsedniku univerze, Ahmedu Hosniju. Ta je na pobudo nekega egiptovskega poslanca, da bi pristojnost nad tehničnimi fakultetami z zakonom preselili na nek drug organ, s čimer bi odprli vrata krščanskim študentom, odgovoril, da bi bila prisotnost krščanskih študentov neizvedljiva, saj morajo za obiskovanje predavanj najprej na pamet znati večje dele Korana. Predavanja na al Azharju zato po njegovem mnenju niso primerna za kristjane. Poleg tega je Hosni nekega islamskega raziskovalca, ki je pozival k reformi v verskem dialogu, označil za odpadnika.
Oba dogodka sta velikega imama univerze Al Tayyeba privedla do odločitve, da predsednika univerze Ahmeda Hosnija odstavi. To se je zgodilo nekaj dni po papeževem obisku.
S sprejemom koptskega kristjana univerza Al Azhar torej poskuša zavrniti podobo zaprtosti vase in hkrati dati dokaz posodobitve oziroma pripravljenosti za reformo.