Pri zdravniku
Pristojni ob uvedbi eNapotnice: Vsak začetek je težak
Slovenija | 13.04.2017, 17:20
Od začetka tedna sta izenačeni elektronska in papirnata napotnica. A dokončna uvedba prve je prinesla nekaj težav. Da jih odpravljajo sproti, je zagotovil Simon Indihar z Nacionalnega inštituta za javno zdravje. Katarina Kralj s pristojnega ministrstva je medtem poudarila, da neveščim elektronskega poslovanja še naprej ostajajo na voljo ostale možnosti naročanja.
Indihar je priznal, da je vsak začetek težak, a zdaj naj bi bila izdaja elektronskih napotnic normalna. Če sistem ne bo deloval, bo bolnik prejel papirnato napotnico, ki jo bo lahko polno uporabil. V elektronski sistem jo bo moral vpisati izvajalec, pri katerem se bo bolnik naročil za storitev.
Pojavil se je pomislek, kaj bo s tistimi, ki niso vešči uporabe svetovnega spleta. Kraljeva je zatrdila, da je strah odveč, saj se bodo bolniki še naprej lahko naročili tudi prek telefona ali z osebnim obiskom. Poleg tega bodo vse informacije na dosegu roke. "V kolikor bo zdravnik pacientu napisal napotnico, bo ta še vsaj nekaj mesecev dobil v roke obsežno potrdilo o izdani elektronski napotnici. Na njem bo imel poleg trinajstmestnega števila eNapotnice in ZZZS številke tudi podrobna navodila, kako in kje se lahko naroči, kam lahko pokliče ter ali imajo v zdravstvenem domu info točko, kjer mu lahko pomagajo. Navedena bo tudi številka 080 2445."
Če se bolnik iz objektivnih razlogov sam res ne bo mogel naročiti, bodo to storili že pri samem izvajalcu zdravstvene dejavnosti. "To bo lahko zdravnik, še bolj verjetno pa bo to medicinska sestra ali info točka." Bolnik bo ohranil pravico, da si bo izvajalca izbral sam.