Iskanje dialoga med kristjani in muslimani
Svet | 14.03.2017, 00:57 Marjana Debevec
260 krščanskih in muslimanskih predstavnikov je pretekli teden na konferenci v Kairu razpravljalo o ureditvi civilne države, ki bi vsem svojim državljanom – ne glede na versko ali narodnostno pripadnost – zagotavljala enake pravice. Po navedbah ustanove Pro Oriente je razprava na konferenci z naslovom: Svoboda in državljanstvo, različnost in vključevanje potekala v tako širokem kontekstu kot še nikoli doslej v arabskem svetu.
Maronitski kardinal-patriarh Bechara Boutros Rai je na konferenci poudaril tesno povezanost med Egiptom in Libanonom v prizadevanjih za ureditev oz. utrditev arabske civilne neverske države. Patriarh je poudaril, da so na kongresu našli skupni jezik, jezik enega sveta, ki potrebuje zrak, da lahko diha, svobodo, različnost in medsebojno dopolnjevanje. Zanj je posebej pomembno, da bi iz slovarja črtali besedo manjšina in jo nadomestili z državljanstvom.
O teh vprašanjih je razpravljal tudi na srečanju z egiptovskim predsednikom Abdel-Fattah al-Sisijem in s koptskim pravoslavnim papežem Tavadrosom II.. Nujno potreba opustitev razmišljanja o večinah in manjšinah je cena za rešitev arabskega sveta in arabske kulture, ki so jo skupaj zgradili muslimani in kristjani. Po patriarhovem mnenju se egiptovski predsednik al-Sisi tega dejstva zelo zaveda.
Zasedanje, ki ga je pripravila kairska univerza Al-Azhar, je bilo izrednega pomena za islamsko-krščanske, pa tudi za notranje islamske odnose, je poudaril maronitski patriarh.
V pogovoru za Radio Vatikan je predstavnik maronitskega patriarhata pri Svetem sedežu, msgr. Francois Eid, pozdravil dejstvo, da bi si Sirija pri obnovi države lahko za zgled vzela Libanon in njegovo ustavo. Libanonski model »narodnega pakta« konkretno pomeni, da mora biti vsaka verska skupnost in narodnostna skupina zastopana v parlamentu.
Libanonci se ne glede na versko pripadnost čutijo medsebojno povezani: »Naša ustava vsem 18 priznanim verskim skupnostim zagotavlja njihov status. V pretežno islamskih državah na tem območju kristjani takšne pravice ne uživajo«, je bil kritičen msgr. Eid.