Slavi KoširSlavi Košir
Matej KržišnikMatej Kržišnik
Helena KrižnikHelena Križnik

Slovenija strmo pada na področju prometne varnosti

Slovenija | 08.11.2016, 16:50

Bliža se Martinovo in z njim povezana praznovanja po vsej Sloveniji. Policija ob tem posebej opozarja vse voznike, naj ne sedajo za volan, če uživajo alkoholne pijače. Njihovo psihofozično stanje v teh dneh poostreno preverja v akciji 0,0 šofer, prav tako je stekla preventivna akcija Slovenija piha 0,0. Ta mesec prinaša tudi obvezo zimske opreme na vozilih v cestnem prometu. Med 15. novembrom in 15. marcem morajo biti motorna in priklopna vozila opremljena z zimskimi pnevmatikami ali z letnimi pnevmatikami in verigami. Strokovnjaki pa ugotavljajo, da se je prometna varnost v Sloveniji v zadnjih dveh letih izrazito poslabšala.

Število smrtnih žrtev prometnih nesreč pri nas se povečuje, na slabo stanje je pokazala tudi nedavna evropska raziskava o stanju prometa. Slovenija je namreč med 28 članicami povezave na 24. mestu. V minulih dveh letih je na tej lestvici padla kar za deset mest. Pri Generalni sekretar Avto-moto zveze Slovenije Robert Štaba vzrokov za vse omenjeno ne vidi le v dejavnikih, kot so policijska stavka ali vožnja pod vplivom alkohola, ampak tudi v sistemskih pomanjkljivostih. "Nekdo mora prevzeti odgovornost - ali minister za infrastrukturo ali organ, ki je v državi ustanovljen prav za ta namen, to je Javna agencija za varnost cestnega prometa." Štaba agenciji očita predvsem pasivnost. V zavodu Varna pot so medtem predvsem presenečeni nad njenim molkom ob zaskrbljujočih podatkih.

Peter Lipar s Fakultete za gradbeništvo in geodezijo je prepričan, da je na področju prometne varnosti marsikaj mogoče postoriti z izboljšanjem infrastrukture, kljub temu, da je v več kot 90 odstotkih za prometno nesrečo kriv človek. Tudi zaradi podatka, da kar 90 odstotkov voznikov ni povsem osredotočenih na vožnjo, bi bilo razmere po njegovem mogoče bistveno izboljšati z gradnjo cest, ki odpuščajo napake. Ocenjuje, da bi tako lahko tudi za tretjino zmanjšali število smrtnih žrtev. A v to bi bilo treba tudi več vlagati. "Od 400 do 450 milijonov evrov na leto bi morali vlagati v prometno infrastrukturo, da bi ceste, ki niso primerne za vožnjo, spremenili v normalne."

Direktorica Avto-moto zveze Slovenije Lucija Sajevec pa opozarja na neurejene razmere oziroma na nelojalno konkurenco v šolah vožnje. Ponujajo namreč lahko tudi zelo poceni izobraževanje, a ne tudi ustrezne ravni kakovosti. Podoben boj za stranke se po njenih besedah bije tudi pri tehničnih pregledih.

Slovenija, Politika
p. Metod Benedik (photo: STA) p. Metod Benedik (photo: STA)

H Gospodu je odšel p. Metod Benedik

V 82. letu je umrl p. Metod Benedik, je sporočil provincial kapucinske skupnosti p. Primož Kovač. Bil je teolog, zgodovinar, profesor in brat kapucinske skupnosti. Nazadnje je živel in delal v ...

Dr. Bogomil Ferfila in dr. Božo Cerar z novinarko Heleno Križnik (photo: Rok Mihevc) Dr. Bogomil Ferfila in dr. Božo Cerar z novinarko Heleno Križnik (photo: Rok Mihevc)

O miru po Trumpovo in še čem…

Donald Trump je že prvi dan svojega drugega mandata na čelu ZDA podpisal vrsto izvršnih odredb in ukazov. Če bo izkoristil minimalno prevlado republikancev v kongresu, lahko marsikaterega uzakoni, ...

Ilustratorka Irena Režek (photo: Jakob Čuk) Ilustratorka Irena Režek (photo: Jakob Čuk)

Packe so super

V Iskrici smo gostili ilustratorko in animatorko Ireno Režek. Povedala nam je, da so packe, ki se zgodijo med ustvarjanjem nekaj dobrega, saj jih lahko spremenimo v edinstveno umetnino. Tekom ...