Radio Ognjišče
Slavi KoširSlavi Košir
Boštjan SmoleBoštjan Smole
Andrej ŠinkoAndrej Šinko

Slovenija strmo pada na področju prometne varnosti

Slovenija

Bliža se Martinovo in z njim povezana praznovanja po vsej Sloveniji. Policija ob tem posebej opozarja vse voznike, naj ne sedajo za volan, če uživajo alkoholne pijače. Njihovo psihofozično stanje v teh dneh poostreno preverja v akciji 0,0 šofer, prav tako je stekla preventivna akcija Slovenija piha 0,0. Ta mesec prinaša tudi obvezo zimske opreme na vozilih v cestnem prometu. Med 15. novembrom in 15. marcem morajo biti motorna in priklopna vozila opremljena z zimskimi pnevmatikami ali z letnimi pnevmatikami in verigami. Strokovnjaki pa ugotavljajo, da se je prometna varnost v Sloveniji v zadnjih dveh letih izrazito poslabšala.

Število smrtnih žrtev prometnih nesreč pri nas se povečuje, na slabo stanje je pokazala tudi nedavna evropska raziskava o stanju prometa. Slovenija je namreč med 28 članicami povezave na 24. mestu. V minulih dveh letih je na tej lestvici padla kar za deset mest. Pri Generalni sekretar Avto-moto zveze Slovenije Robert Štaba vzrokov za vse omenjeno ne vidi le v dejavnikih, kot so policijska stavka ali vožnja pod vplivom alkohola, ampak tudi v sistemskih pomanjkljivostih. "Nekdo mora prevzeti odgovornost - ali minister za infrastrukturo ali organ, ki je v državi ustanovljen prav za ta namen, to je Javna agencija za varnost cestnega prometa." Štaba agenciji očita predvsem pasivnost. V zavodu Varna pot so medtem predvsem presenečeni nad njenim molkom ob zaskrbljujočih podatkih.

Peter Lipar s Fakultete za gradbeništvo in geodezijo je prepričan, da je na področju prometne varnosti marsikaj mogoče postoriti z izboljšanjem infrastrukture, kljub temu, da je v več kot 90 odstotkih za prometno nesrečo kriv človek. Tudi zaradi podatka, da kar 90 odstotkov voznikov ni povsem osredotočenih na vožnjo, bi bilo razmere po njegovem mogoče bistveno izboljšati z gradnjo cest, ki odpuščajo napake. Ocenjuje, da bi tako lahko tudi za tretjino zmanjšali število smrtnih žrtev. A v to bi bilo treba tudi več vlagati. "Od 400 do 450 milijonov evrov na leto bi morali vlagati v prometno infrastrukturo, da bi ceste, ki niso primerne za vožnjo, spremenili v normalne."

Direktorica Avto-moto zveze Slovenije Lucija Sajevec pa opozarja na neurejene razmere oziroma na nelojalno konkurenco v šolah vožnje. Ponujajo namreč lahko tudi zelo poceni izobraževanje, a ne tudi ustrezne ravni kakovosti. Podoben boj za stranke se po njenih besedah bije tudi pri tehničnih pregledih.

Slovenija, Politika
Otroci radi poslušajo zgodbe adventnega koledarja (photo: Družina Hren) Otroci radi poslušajo zgodbe adventnega koledarja (photo: Družina Hren)

Adventni koledar za otroke: Še nove figurice!

Multimedijski adventni koledar za otroke nam je tudi v tem tednu ponudil nove zanimive in napete zgodbe in tako bo še vse dni do božiča. Obljuba dela dolg in tako smo za vse otroške roke, ki ...

Gostja Urška Česnik in voditelj oddaje Blaž Lesnik (photo: Andrej Šinko) Gostja Urška Česnik in voditelj oddaje Blaž Lesnik (photo: Andrej Šinko)

»Učenje iz napak je najhitrejša pot do uspeha«

Delavnica, ki v Socialni akademiji že ima svoje mesto, je tokrat dobila svojo polurno različico v radijski oddaji Svetovalnica. Gre za delavnico, kjer se govori o napakah, učenju in osebni rasti. ...

Alenka Rebula: 'Toplino je treba nujno negovati pozimi, da nam je tudi mraz blagodejen. Mraz te stisne in porine v zavetje notranje topline, v korenine, ker tam se poraja življenje za pomlad.' (photo: Cristian Escobar / Unsplash) Alenka Rebula: 'Toplino je treba nujno negovati pozimi, da nam je tudi mraz blagodejen. Mraz te stisne in porine v zavetje notranje topline, v korenine, ker tam se poraja življenje za pomlad.' (photo: Cristian Escobar / Unsplash)

Alenka Rebula: Smo varuhi svojega miru

V sklopu rednih pogovorov z Alenko Rebulo smo v adventu govorili o pomenu priprav na praznično obdobje. Mnogo je lepega, polno zabav in vrvenja, koliko pa je resničnih prepoznav naših globljih ...

Avdio player - naslovnica