Papež Frančišek med ljudmi
Papež Frančišek: Večja nevarnost je v osamitvi, kot pa če se odpremo drugim
Svet | 25.11.2016, 09:51 Marjana Debevec
V Veroni v Italiji poteka štiridnevni festival o družbenem nauku Cerkve. Papež je udeležencem v video sporočilu zatrdil, da smo ustvarjeni, da bi bili z drugimi ter da se naša človeškost bogati, če smo blizu ljudem v katerikoli situaciji. Osamitev pa po drugi strani ustvarja strah in nezaupanje, ter preprečuje, da bi se veselili bratstva, je še zatrdil Frančišek.
Moramo si dopovedati, da smo v večji nevarnosti, kadar se osamimo, kot pa kadar se odpremo za drugega, je prepričan papež. Enako velja tudi, kadar prevzamemo odgovornost za nekoga – za bolnika, ostarelega, imigranta, revnega, brezposelnega – takrat si manj zapletemo življenje, kot pa kadar smo osredotočeni le nase.
»Biti med ljudmi ne pomeni le biti odprti in srečati se z drugimi, ampak tudi pustiti se srečati. Mi smo tisti, ki potrebujemo druge, da bi lahko bili deležni vsega tistega, kar nam le drugi lahko dajo«, je udeležencem festivala o družbenem nauku Cerkve dejal papež Frančišek.
Po njegovih besedah pa nam prav srečanje s preizkušanimi da okusiti njihovo veličino in potrdilo, da je dobro močnejše od zla in sicer zato, ker obstajajo oni.
Biti med ljudmi po papeževih besedah pomeni tudi občutiti, da smo vsi del neke celote, nekega ljudstva. »Kadar je tisti, ki zapoveduje, pomembnejši od ljudstva; kadar se odloča le na osnovi oblasti; kadar odločitve sprejemajo le nekateri ali pa so anonimne in jih narekujejo resnične ali namišljene okoliščine – takrat je družbena skladnost v nevarnosti in posledice za ljudi so težke: naraste revščina, mir je ogrožen, poveljuje denar«, je opozoril papež.
Biti med ljudmi nenazadnje po njegovem mnenju pomeni tudi dotikati se bogastva in lepote raznolikosti. Da bi rešili probleme ljudi, pa moramo začeti od spodaj, si pustiti umazati roke, imeti pogum in prisluhniti poslednjim. Odgovor na vprašanje, kako to storiti, po papeževih besedah najdemo, če gledamo Marijo, ki je bila ponižna in usmiljena, a hkrati vedno navzoča.