Začele so se poletne razprodaje obleke in obutve
Slovenija | 11.07.2016, 16:15
V Sloveniji so se začele tradicionalne poletne sezonske razprodaje tekstilnega blaga in obutve. Trgovci poleg domačih kupcev pričakujejo tudi obisk potrošnikov iz sosednjih držav in turistov. Večjih kršitev v zadnjih letih ni bilo.
Trgovinska zbornica Slovenije ugotavlja, da so sezonske razprodaje še vedno priljubljene in predstavljajo del utečene slovenske potrošniške tradicije, ki jo trgovci dopolnjujejo z različnimi ugodnostmi skozi vse leto. Potrošniki v času poletnih sezonskih razprodaj najbolj povprašujejo po izrazito poletnih kosih oblačil, športni opremi in oblačilih za prosti čas ter tudi po priznanih blagovnih znamkah oziroma izdelkih višjega cenovnega razreda, ki so v tem času na voljo po še posebej ugodnih cenah. V Trgovinski zbornici Slovenije v zadnjih letih zaznavajo spremenjene nakupovalne navade potrošnikov, ki se na sezonska znižanja dobro in premišljeno pripravijo, večinoma posegajo po izdelkih, ki so bolj kakovostni in namenjeni za več sezon. Zaradi razmaha informacijske tehnologije je vedno bolj navzoča tudi t. i. multichannel prodaja, v katero sodi prodaja preko spleta. Zanimivo je, da se na poletnih sezonskih razprodajah pri nas povečuje število kupcev iz sosednjih Avstrije in Hrvaške, prav tako jih radi obiskujejo številni turisti med obiskom v Sloveniji, saj naj bi bila ponudba zelo raznolika, kakovostna in cenovno konkurenčna.
Izdelki na razprodaji morajo biti brezhibni
Višine popustov so različne, trgovci cene sezonskemu blagu običajno znižajo za najmanj 30 odstotkov. Na Zvezi potrošnikov Slovenije ob tem opozarjajo, da morajo biti izdelki na razprodaji brezhibni, razen če ni posebej označeno, da so z napako. Če se izkaže, da ima izdelek stvarno napako, ima potrošnik pravico uveljavljati reklamacijo. Če potrošnik na razprodaji kupi izdelek, s katerim ni nič narobe, a ga kljub temu ne želi imeti, trgovec izdelka ni dolžan sprejeti nazaj. Če ga vseeno zamenja ali izstavi dobropis, se to šteje za dober poslovni običaj.
Potrošniki se največkrat pritožijo zaradi nepravilnega označevanja cen popusta
Trgovinska zbornica Slovenije pri izvajanju znižanj in sezonskih razprodaj v zadnjih letih ni zaznala večjih kršitev. Na Zvezi potrošnikov Slovenije medtem navajajo, da se potrošniku največkrat pritožijo zaradi nepravilnega označevanja cen popusta.