Volkswagnov znak
Je afera Volkswagen ljudem dovolj odprla oči?
Svet | 17.04.2016, 15:30
Evropska agencija za okolje je ugotovila, da vsako leto 430 tisoč prezgodnjih smrti na stari celini povzroči onesnaženost zraka. K temu prispeva tudi avtomobilska industrija. Vsemu svetu je oči odprla afera, v katero se je zapletel nemški proizvajalec avtomobilov Volkswagen. V več milijonov svojih vozil z dizelskim motorjem je namreč vgradil programsko opremo, s katero je prirejal izpuste emisij. Ob razkritju goljufije so številni poudarjali, da gre le za vrh ledene gore. Evropski parlament je pred kratkim oblikoval poseben preiskovalni odbor.
Avtomobilski lobi je v Evropi še vedno zelo močan. Tudi zato se je ob izbruhu afere Volkswagen marsikdo vprašal, ali so za goljufijo vedeli nekateri politiki. V Evropskem parlamentu priznavajo, da so obstajali določeni pokazatelji, a vseeno niso ukrepali. "Tak je način delovanja politike. Zdaj veliko evropskih poslancev postavlja vprašanja, predvsem v odboru Evropskega parlamenta za okolje," je za televizijo Evropskega parlamenta pojasnila evropska poslanka iz skupine naprednega zavezništva socialistov in demokratov Kathleen Van Brempt. "Vendar v političnem življenju včasih potrebujemo nek incident ali krizo, do kakršne je prišlo v avtomobilski industriji, in goljufije, kar je bilo tako šokantno, da je nenadoma obstajala možnost oblikovanja večine v Evropskem parlamentu, ki bi temu rekla: Dovolj."
Tako je prišlo do oblikovanja posebnega odbora, ki je pristojen za preiskovanje in zaslišanja organov za merjenje izpustov emisij. Ugotoviti želi, ali so proizvajalci avtomobilov imeli koristi zaradi prikrivanj. "Želim, da je jasno, da bo Evropska ljudska stranka naredila vse, kar je v njeni moči, da prepreči, da bi ta odbor postal sredstvo lova na čarovnice, bodisi proti avtomobilski industriji ali proti dizelskim tehnologijam, kjer ima Evropa konkurenčno prednost pred ostalim svetom," je ob tem poudaril evropski poslanec iz vrst največje skupine v Evropskem parlamentu Krišjanis Karinš.
Evropska komisija je na tem področju med drugim predlagala reformo zakona o testiranju izpustov. Testi bodo izvajani v resničnih voznih pogojih, na cesti, vendar šele od leta 2021. Najprej je bilo predvideno, da že leta 2017. Da bo Bruselj ostal dovolj ambiciozen, bo pomagal zagotoviti tudi omenjen preiskovalni odbor v Evropskem parlamentu.