87. generalno zasedanje Evropske zveze katoliških šol tokrat na Švedskem
Slovenija | 02.04.2016, 17:21
Evropska zveza katoliških šol je v Göteborgu na Švedskem sklenila 87. generalno zasedanje. Skoraj 30 predstavnikov škofovskih konferenc in nacionalnih združenj katoliških šol je v dveh dneh podelilo izkušnje in razvijalo strategije za delo teh šol v prihodnosti.
"Po prvem dnevu, ki je bil v veliki meri namenjen spoznavanju katoliškega šolstva na Švedskem, smo se na srečanju dotaknili različnih praks medreligijskega in medkulturnega dialoga," nam je povedal Marko Weilguny, ki je zastopal Komisijo za šolstvo pri Slovenski škofovski konferenci. Delo Evropske zveze katoliških šol se v zadnjih letih v večji meri naslanja na spodbude vatikanske kongregacije za katoliško vzgojo. "Predstavniki 28 držav vključenih v CEEC smo tako nadaljevali razpravo o dokumentu Vzgoja za medkulturni dialog v katoliških šolah, živeti v harmoniji za civilizacijo ljubezni," je dodal Weilguny. Primer Švedske, kjer je Katoliška Cerkev predvsem s priseljevanjem vse od taboriščnikov po drugi svetovni vojni do zadnjega vala beguncev in migrantov po številu zrasla s 5.000 na več kot 200.000, so dopolnili primeri nekaterih ostalih držav članic. "Nadaljevali smo delo na pripravi skupnega dokumenta, ki bo predstavil različne primere dobre prakse in vse bogastvo katoliških šol, ki po svojem poslanstvu služijo svojim skupnostim, služijo ljudem, ne glede na njihove osebne in kulturne okoliščine," je še poudaril Weilguny.
Po nekaterih formalnih vprašanjih in sprejemu Albanije v zvezo so se udeleženci generalnega zasedanja seznanili z razvojem dogodkov, ki se nanašajo na katoliške šole po Evropi. Tako so po besedah Weilgunyja člani Evropske zveze katoliških šol z zanimanjem prisluhnili tudi informacijam v zvezi s financiranjem zasebnih osnovnih šol v Sloveniji in izrazili zaskrbljenost nad ignoriranjem odločbe ustavnega sodišča s strani državnega zbora. "Ob razmisleku o nadaljnjem delu zveze smo se med drugim posvetili vprašanjem avtonomije katoliškega izobraževanja, dela katoliških šol z novimi priseljenci in poglobljenemu pregledu šolskih statistik evropskih držav," je poročilo sklenil Weilguny.