Sinagoga v Rimu
Papež 17. januarja v rimsko sinagogo
Cerkev po svetu | 06.01.2016, 07:51 Marta Jerebič
Papež Frančišek bo 17. januarja obiskal rimsko sinagogo. Ta dan bomo namreč obhajali 20. dan za poglobitev in razvoj dialoga med katoličani in Judi. Na ta dan pred šestimi leti je rimsko sinagogo obiskal tudi Benedikt XVI.
Predsednik združenja italijanskih rabinov Giuseppe Momigliano je za Radio Vatikan dejal, da je dialog med katoličani in Judi pomembne v smislu poziva k iskanju duhovnih vrednot, odnosa z večnostjo ter iskanju odgovorov in interpretacije tega dramatičnega obdobja, v katerem živimo. V tem času je obramba nujna, a prav tako se je treba vrniti k moralnim temam in višjim vrednotam, je dejal.
Italijanska škofovska konferenca in italijanski rabini so pripravili skupno sporočilo ob 20. dnevu za poglobitev in razvoj dialoga med katoličani in Judi. Podpisala sta ga predsednik komisije za ekumenizem in medverski dialog Bruno Forte in predsednik združenja italijanskih rabinov rabin Giuseppe Momigliano. V njem poudarjata pomen nadaljevanja judovsko-katoliškega dialoga. Oboji, katoličani in Judi, po svoji veri priznavajo dobro, ki obstaja na svetu. Dan za poglobitev in razvoj dialoga med katoličani in Judi bo potekal na temo Ne želi hiše svojega bližnjega. Ne želi žene svojega bližnjega, ne njegovega sužnja in ne sužnje, ne njegovega vola, ne njegovega osla, ne nobene druge stvari, ki pripada tvojemu bližnjemu.
Vsem je skupno tesnobno doživljanje sedanjih trenutkov in zaskrbljeno spremljanje znamenj o izgubljenem človeštvu, razočaranem nad mnogimi lažnimi idolatrijami, ki svoje sledilce vodijo v prepad brez prihodnosti. Živimo v času, ki ljudje s težavo načrtujejo prihodnost, s težavo varujejo stvarstvo za prihodnje generacije. Primanjkuje namreč iskanje Večnega, izgublja se tudi občutek za čas, ki gre onkraj mej življenja. Zaupanje, ki izvira iz rodovitnega dialoga in iskanja skupnih moralnih in duhovnih vrednot, lahko spodbudi pozitivno pričevanje o veri. Za medsebojno poznavanje je nujno potrebna skupna pot, piše v sporočilu.
Pot dialoga, ki obstaja med Judi in katoličani, je tisti bratski dialog, o katerem koncilski dokument Nostra Aetate pravi, da je za obe strani mejnik nove dobe. »Bratstvo, ki je predolgo skrito in nečloveško ovirano, se vedno izraža v svoji aktualnosti,« še beremo v skupnem sporočilu.