Družina
Pred referendumom 20. decembra različni dogodki v podporo družini
Slovenija | 29.11.2015, 21:25
Čez tri tedne se bomo na referendumu izrekali o noveli zakona o zakonski zvezi in družinskih razmerjih, ki ukinja zakonsko zvezo kot zvezo med možem in ženo ter jo opredeljuje kot zvezo dveh oseb. Ob tem se vrstijo različni dogodki v podporo družini. Za ohranitev družinskih vrednot so ta konec tedna molili v Novi Štifti. Koalicija Za otroke gre pa je pred dnevi v Šmarci pri Kamniku pripravila okroglo mizo, na kateri so sodelovali predsednik društva Družinska pobuda Tomaž Merše, psiholog in terapevt Andrej Perko ter specialist družinske medicine Janez Rifel.
Nadškof Zore: Kristjan nima dovoljenja za pasivnost v tem svetu
Da živimo v apokaliptičnih časih, je v nagovoru na dekanijskem srečanju družin v Novi Štifti menil nadškof Zore. "Ne v apokaliptičnih v pomenu, da se majejo nebeške sile, ampak v pomenu, da se majejo družbene sile, da se rahljajo družbene vezi, da padajo vrednote, za katere smo bili prepričani, da so svete nam in ostalim, da se družbeno vezivo med ljudmi sesuva v prah." A apokalipska je, tako je nadaljeval nadškof Zore, nezadržen klic hrepenenja ter krik po Bogu in odrešenju. Ker se kristjani tega zavedamo, svetu ponujamo, kar smo, vrednote in vero, ki jih žvimo, ter evangelij, ki ga skušamo izpolnjevati. "Na ta način lahko nagovarjamo svet," je bil jasen nadškof Zore.
Advent, ki ga začenjamo, in družbeni trenutek, v katerem živimo, nas po njegovih besedah vabita k zvestobi in temu, da se ozremo vase. "Ali mi družino res živimo skladno z Božjo voljo ali je morda naše krščansko razumevanje družine postalo lupina, v katero počasi vdira miselnost tega sveta," je vprašal. To ne bi bilo nič nenavadnega, saj po besedah nadškofa Zoreta dihamo okolje, ki ni naklonjeno družini, jo skuša razvrednotiti ter razgraditi v njenem jedru in pomenu. V tem času je zato povabil k branju in poslušanju Božje besede ter molitvi, torej neke vrste duhovnim vajam med zakoncema ter duhovnim vajam družinske povezanosti med starši in otroki, da se ne bomo ujeli v past razmišljanja in ravnanja tega sveta, ampak ostajali ponudba za lepoto družine in zakona ter srečo hoje za Jezusom Kristusom in življenje z Bogom.
Ob branju in poslušanju Božje besede ter molitvi je nadškof Zore poudaril tudi pomen družbenega delovanja. "Kristjan nima nikakršnega dovoljenja, da bi moral biti v tem svetu pasiven, Bog mu tudi ni dovolil, da bi se skrival, ampak nasprotno." Pozval je, na živimo svojo družinskost, svojo poročenost. "Naj bo vaše življenje sporočilo za današnji čas in svet." Ob tem naj o življenju po Božji volji tudi jasno in glasno govorimo. To namreč ni le naša pravica, ampak naša dolžnost. Otrokom, ki rastejo za nami, bomo namreč odgovarjali, v kakšnem svetu bodo živeli, kakšene obrazce bodo izpolnjevali in kakšen pouk bodo poslušali. "Ali si lahko privoščimo, da ne bi povedali, kaj nam je sveto," je dodal. Zavedati se moramo, tako nadškof Zore, da pasivnost na tem področju v tem primeru ne bo poznala popravnega izpita. "Ne gre za politiko. Popravljamo jo lahko vsake štiri leta. Družine pa ne moremo popravljati. Ali jo imamo, ali je nimamo. Zato se ne smemo skriti, ne smemo zatajiti," je bil jasen.
Merše, Perko in Rifel: Sporna novela bo usodno vplivala na položaj naših družin
Merše, Perko in Rifel so bili na omizju v Šmarci pri Kamniku enotni, da bi uveljavitev novele zakona o zakonski zvezi in družinskih razmerjih usodno vplivala na položaj slovenskih družin, omogočala posvojitev otrok homoseksualnim parom in posredno privedla tudi do vnosa ideologije spola v slovenski izobraževalni sistem. "S tem ko zakon nalaga šolskemu sistemu, da mora mladino pripravljati na skladno družinsko življenje in ko je pomen v zasnovanju družine pripisan tudi zvezi dveh oseb istega spola, se odprejo vrata za zlorabo otrok v šoli, za promoviranje homoseksusalnega, transeksualnega in ostalih podobnih oblik skupnosti in njihovih spolnih praks. Učbenik za to je že pripravljen, natisnjen z davkoplačevalskim denarjem. V njem se otroke spodbuja, naj eksperimentirajo s svojim spolom, dvomijo o tem, kakšnega spola so, si izbirajo spol, spodbuja jih, naj eksperimentirajo z različnimi spolnimi praksami in usmeritvami. Pri desetletnikih gre za neko zelo intenzivno zgodnjo seksualizacijo, kar zagotovo ni tisto, kar bi starši želeli svojim otrokom, kar bi jim omogočalo zdrav razvoj," je dejal Merše. Komentiral je tudi dogajanje na nekaterih slovenskih fakultetah, ko se nad študenti vrši ideološki pritisk. "Študentje, ki razmišljajo drugače, so že zdaj diskriminirani, tako bo tudi pri iskanju zaposlitve. Ko bodo namreč vprašani po stališčih do teh vprašanj in ne bodo imeli "pravilnih" odgovorov, ne bodo dobili službe, imeli bodo hude težave, morda se bodo morali celo prekvalificirati," je še opozoril Merše. "Govorijo, da se nam nič ne jemlje … Veliko se nam jemlje, mnogo pravic," je še dodal.
Tudi mnogi strokovnjaki so podlegli ideologiji in družini ne zmorejo priznati pomena, ki ga ima. Perko cenjuje, da se večina boji pritiskov. "Slovenci smo tudi malo konformisti. Pri tem gre za moralni konformizem … Slovenci se tu lahko najdemo. To pomeni, da je malo pokončnih ljudi. Redki so, ki po svoji vesti pričujejo in živijo. V našo narodno bit je vtkan nek prastrah, kar je tragika za Slovence. Prepričan sem, da strokovnjaki, kot so psihologi, ne verjamejo temu, kar govorijo. To je neka klika znotraj psiholoških združenj … Večina ne razmišlja tako, ampak razmišlja v kontekstu, da bo novela zakona škodila otrokom, da ne prinaša nič dobrega. A ta večina je tiho. To je ta problem. Morali bi ostati pokončno in jasno povedati to, kar uči sama stroke in je zelo jasno, da je to, kar se dogaja, neka sprevrženost in groza, ki se plazi po naši deželi."
Novela zakona o zakonski zvezi in družinskih razmerjih ne omogoča ugovora vesti. "Zdravniki imamo možnost ugovora vesti, a skrbi me za vse ostale profile, na primer matičarje, medicinske sestre, farmacevte, učitelje in ostale javne uslužbence, saj te možnosti po noveli zakona ne bodo imeli. Ni dostojanstva. Zakon je napisan preveč totalitarno, ni spoštovanja do drugačnih pogledov, mišljenja in vzgoje," pa je poudaril Rifel.