Slomškov simpozij o potrebi po vzgoji v šolah
Slovenija | 21.11.2015, 09:00
Pred nami je teden Karitas, ki bo svoj vrh dosegel z nedeljo Karitas in romanjem sodelavcev na domačijo našega prvega blaženega Antona Martina Slomška. Z njim je bil povezan tudi včerajšnji že sedmi Slomškov simpozij. V njegovi rojstni hiši so v ospredje postavili izobrazbo uma in srca. Slednje ni bila samo dilema Slomška ampak je tudi dilema današnjega časa, je uvodoma dejal župnik na Ponikvi Alojz Kačičnik.
Kačičnik je nadaljeval, da na tej ločnici razuma in srca teče nek boj, kdo bo dobil več. „Poudarek je bolj na eni ali drugi stvari, pravilno je seveda, če so stvari uravnotežene in če gredo naprej z roko v roki.“
Da je slovenski šolski sistem pred novimi izzivi, pa je prepričana poslanka SDS Jelka Godec. Dejala je, da so vprašanja in izzivi s katerimi se je na področju izobraževanja soočal blaženi Slomšek živa tudi danes. Ena od teh je, da šola ne sme biti polovičarska. „Pomembno je, da vzgoje ne ločimo od izobraževanja. Ugotavljamo, da izobrazba ni dovolj. Sama sem poučevala fiziko in ko je v nekem trenutku prišel iz ministrstva dopis, da se ukvarjamo samo še z izobraževanjem, in ne več z vzgojno, jaz tega dopisa enostavno nisem razumela. Nisem ga mogla razumeti zato, ker jaz vzgajam otroke, dijake že sama s tem, kako vstopim v razred.“ Godčeva je še dejala, da morajo pri vzgoji otroka nujno sodelovati starši in učitelji.
Na to je v nadaljevanju opozorila tudi profesorica na Filozofski fakulteti Janica Kalin. „Raziskave tako pri nas kot v svetu, vedno znova dokazujejo, da takrat, ko šola in učitelji sodelujejo, da so boljši tako vzgojni, kot učni rezultati, da se to kaže v drugačni klimi v šoli. Sodelovanje je predpogoj za uspešno, kakovostno delo.“
Na vzgojni primanjkljaj v šoli in doma pa je na sedmem Slomškovem simpoziju na Ponikvi spregovoril nekdanji ravnatelj Škofijske klasične gimnazije v Šentvidu Jože Mlakar. Opozoril je na ključno vlogo, ki jo imata pri vzgoji otrok oče in mati. „Zagovorniki novega zakona nekako enačijo vlogo očeta in matere. Da se lahko poljubno izmenjujeta. Jaz se čudim, zelo se čudim tem teorijam,“ je dejal Mlakar in dodal, da je za vzgojo otroka potrebna tako nežna materinska kot odločna očetovska roka.
!Vzgajaj, izobrazba ni dovolj“ pa sta v svojem predavanju poudarila specialna pedagoga Marko Juhant in Simona Levec. „Nikakor se ne bi strinjala, da šola ne vzgaja. Res je, da učitelji hitijo, saj so predmetniki daleč prenatrpani. Ampak ob situacijah, ko imajo v razredu otroka, ki je tako ali drugače poseben ali drugačen je veliko možnosti za vzgojo prav vsak dan pouka,“ je dejala.
Juhant pa je nadalje opozoril, da pri vzgoji ne sme manjkati element postavljanja jasnih meril, do kod otrok lahko gre. „In mi se bojimo postaviti konkretne, fizične ovire, postaviti konkretne vzgojne omejitve in stati za njimi. Tako starši, kot pogosto tudi stroka.“