sinodalni očetje
Konec sinode je šele začetek procesa
Cerkev po svetu | 26.10.2015, 12:53 Marta Jerebič
Sinoda o družini je bila izkušnja delovanja Svetega Duha. Takšne in podobne izjave je v teh dneh slišati od udeležencev sinode, ki so v soboto odobrili končno poročilo, sestavljeno iz 94-ih členov. Glavni poročevalec sinode, madžarski kardinal Peter Erdo, je dejal, da se je po sinodi okrepilo zavedanje, da Cerkev ni samo evropska, ampak vesoljna. Kljub različnim pogledom na določene teme in kulturnim razlikam udeležencev sinode se je ob sprejetju dokumenta pokazalo, da je edinost znotraj katoliške Cerkve po tej sinodi še bolj okrepljena.
Antiohijski patriarh Gregor III Laham meni, da so za zaprtimi vrati v sinodalni dvorani izkusili binkošti, tako kot apostoli v Jeruzalemu, sedaj pa je prišel čas, da gredo s sporočilom sinode v svet, v svoje škofije. Sklepni dokument je bil javno objavljen, vsak ima možnost, da pogleda, kaj dejansko piše v njem.
»To je dokument, ki bi moral družinam in svetu pokazati, kako Cerkev ljubi družine in želi hoditi z družinami ter jim pomagati, da bodo srečnejše in bolj svete,« je za televizijsko agencijo Romereports povedal, nadškof v Quebecu, kardinal Gerald Cyprien Lacroix.
Prefekt tajništva za ekonomijo, kardinal George Pell, pa je za ameriško katoliško agencijo CNS pojasnil, da je besedilo, ki v sklepnem dokumentu obravnava vprašanje ločenih in znova civilno poročenih, popolnoma v skladu s cerkvenim naukom in prakso. »Najprej bi rad poudaril, da dokument nikjer ne govori o obhajilu ločenim in civilno znova poročenim.« Dokument spodbuja večjo vključenost ločenih in znova poročenih v cerkveno skupnost, v zvezi z zakramenti pa je ključna beseda razločevanje oziroma presojanje od primera do primera, to razločevanje pa mora temeljiti na učenju Janeza Pavla II., njegovem dokumentu Familiaris Consortio ter cerkvenem nauku. »V teh členih ni nič takega, kar bi bilo krivoverno, ali bi zagovarjalo napačno prakso,« zatrjuje, kardinal Pell.
Ob koncu pa še kratek komentar: mediji so sinodo presojali le po tem, kaj bo odločila o ločenih in znova poročenih ter homoseksualcih. Osredotočali so se samo na boje v zvezi s tem in na zarote, do katerih naj bi prihajalo v Vatikanu. In s tega vidika zanje sinoda ni prinesla nič. A na sinodo o družini ne moremo gledati kot na enkraten dogodek, to je proces, ki se je s koncem sinode šele začel. Krajevne Cerkve, škofije, župnije in gibanja so tista, ki so sedaj na vrsti, da sklepe začnejo udejanjati, začenši z boljšo in dolgoročnejšo pripravo na zakon, da omenim le en vidik družine.