Papež med družinami v Filadelfiji
Pred vrati je dolgo pričakovana sinoda o družini
Svet | 03.10.2015, 00:07 Marjana Debevec
V Vatikanu se bo jutri začela medijsko odmevna sinoda o družini z naslovom: Poklicanost in poslanstvo družine v Cerkvi in sodobnem svetu. Že nocoj pa se bo na Trgu sv. Petra začelo molitveno bedenje za delo sinode. Eno od vprašanj, ki je ostalo odprto od prejšnje sinode je pastoralni pristop do ločenih, ki so na novo civilno poročeni. Novinarje je zato na letalu zanimalo ali je papeževo pismo o lajšanju postopkov za ugotavljanje ničnost zakonske zveze neke vrste možnost za katoliško ločitev.
Papež je povedal, da je v reformi postopka in oblike zaprl vrata administrativni poti, po kateri bi lahko vpeljali ločitev. „Tisti, ki mislijo na katoliško ločitev se motijo, saj je ta moj zadnji dokument zaprl vrata ločitvi, do katere bi lahko prišlo po administrativni poti. Papež je tudi povedal, da je večina sinodalnih očetov na lanski izredni sinodi poudarila, da je treba pospešiti postopke za ugotavljanje ničnosti zakonske zveze, saj so nekateri trajali tudi od 10 do 15 let in sicer le v prvi razsodbi, potem je sledila še druga. Slednjo je uvedel papež Benedikt XIV., da bi preprečil zlorabe, do katerih je takrat prihajalo v srednji Evropi. V samem procesu pa ni bistvena, saj se le ti spreminjajo, kot se razvijata tudi pravna znanost in sodna praksa, je poudaril papež. Po njegovih besedah je že Pij X. želel pospešiti postopke, a mu je zmanjkalo časa in možnosti za to. „Sedanji dokument Motu proprio le skrajša čas postopka, ne pomeni pa uvajanja ločitve. Nauk se ohranja. Zakon je namreč neločljiv, kadar je zakrament in tega Cerkev ne more spremeniti“, je odločno dejal Frančišek. Pravni postopek ugotavlja le, ali tisto, kar se je zdelo zakrament, pravzaprav to ni bil. Razlogi so lahko pomanjkanje svobode pri odločitvi, psihična bolezen, nezrelost ali pa zahteva po poroki zaradi nosečnosti. „V Buenos Airesu sem duhovnikom prepovedal takšne hitre poroke, s katerimi bi prikrili nosečnost“, je dejal Frančišek.
Drugo vprašanje, ki ga je odprla že izredna sinoda, pa je vprašanje ločenih, ki živijo v novih civilnih zvezah. Po papeževih besedah je preveč naivno in preprosto reči, da bi bila rešitev za te ljudi možnost prejemanja obhajila. Vendar pa tudi to vprašanje ni edino, ki ga odpira delovno gradivo, je poudaril papež. Omenil je na primer problem mladih, ki se ne želijo poročiti, potem vprašanje čustvene zrelosti za zakon, priprave na zakon in prepričanja, da je zakon za vedno. „Za duhovnika poteka osemletna priprava, Cerkev pa ti lahko kasneje da tudi spregled od kleriškega stanu. Za zakon, ki traja vse življenje, pa nekateri naredijo le kratek tečaj. Tukaj nekaj ni uredu“, je dejal sveti oče. Sinoda mora zato po papeževih besedah najti načine dobre priprave na zakon, kar seveda ni enostavno.
Ker je papež v ZDA obiskal redovnice, ki so v pravnem sporu z Obamovo administracijo, ker se ne strinjajo s finančno podporo pri splavu in kontracepciji, je novinarje zanimalo, ali papež podpira tudi vse ostale, ki se zaradi ugovora vesti uprejo določenim zakonom, tudi na primer sklepanja istospolnih zvez. „Ugovor vesti je človekova pravica. Če je ljudem ne dovolijo, potem zanikajo njihove pravice. Ugovor vesti bi moral biti v vsaki pravni strukturi“, je še dejal papež Frančišek.