Število kristjanov na Kitajskem skokovito narašča
Svet | 20.08.2015, 16:00 Petra Stopar
Na Kitajskem se krščanska vera zelo hitro širi, razlog za to pa je najverjetneje tamkajšnji sodobni tehnološki napredek, ki ni v skladu s tradicionalnimi vzhodnimi verstvi. Tako ugotavlja ugledni sociolog Rodney Stark, po oceni katerega število kristjanov tam vsako leto naraste za sedem odstotkov. Med milijardo in 350 milijoni državljani naj bi bilo tako lani 100 milijonov kristjanov.
Avtor knjige o vzponu krščanstva na Kitajskem, zgodovinar in direktor Inštituta za verske študije na Univerzi Baylor Rodney Stark ocenjuje, da je bilo leta 1980 v Ljudski republiki Kitajski 10 milijonov kristjanov, leta 2007 pa 60 milijonov, sta poročali ameriški katoliški agenciji CNA in ETWN.
Sociolog meni, da je tak porast posledica spreobrnjenj dobro izobraženih posameznikov, ki doživljajo »kulturno neskladje« med tradicionalno azijsko kulturo in industrijsko-tehnološko sodobnostjo, kar povzroči pomanjkanje duhovnega, slednje pa je možno najti le v krščanstvu. Kot je Stark povedal za CNA, so »kitajski izobraženci zelo prepričani v to, da se morajo obrniti na Zahod, da bi razumeli svet, v katerem živijo« in da »se vzhodna verstva ne ujemajo s sodobnim svetom, v katerega so vključeni«, kar je »res neverjetno«, je dodal zgodovinar.
Pojasnil je, da so vzhodna verstva, kot so taoizem, konfucionizem in budizem vsa proti napredku in da nobeno od njih ne priznava dejstva, da je človeštvo sposobno razumeti karkoli o vesolju – »to je samo nekaj, o čemer naj bi meditirali, ne pa ga teoretizirali in raziskovali, kot to delajo fiziki in kemiki«. Glavni motor pri pokristjanjevanju Kitajske je po Starkovem prepričanju odgovor krščanske vere na to, »kje živimo in kaj ta svet pomeni, to tudi pojasni, zakaj se veri pridružujejo najbolj izobraženi Kitajci«.
Avtor nadaljuje, da je bilo širjenje krščanstva mogoče tudi v najtežjih časih preganjanja pod oblastjo Maa Zedonga v šestdesetih in sedemdesetih letih, saj je postopek spreobrnjenja »neviden, vlada ga ne more zaznati«. Po Starkovih ugotovitvah se spreobrnjenje najprej zgodi v družbenih krogih, na »tih in intimen način«, in ne na javnih srečanjih. Kot zelo pomembno znamenje katolištva na Kitajskem pa je označil nedavno posvetitev Josepha Zhanga Yinlina za pomožnega škofa v Weihuiju, ki ga je poleg vlade odobril tudi Sveti sedež.
Vir: CNA/ETWN News