Marjan BuničMarjan Bunič
Jakob ČukJakob Čuk
Andrej ŠinkoAndrej Šinko

Papež Frančišek: "Ko se hranimo z Njim, postajamo kot On!"

Svet | 16.08.2015, 15:30 s. Brigita Zelič

Na Trgu sv. Petra v Vatikanu se je opoldne - ob ugodnejših temperaturah - zbralo izredno veliko ljudi. Pozorno so prisluhnili nagovoru papeža Frančiška, ki je zelo nazorno razložil evangeljski odlomek današnje nedelje, ki govori o Jezusu kot Kruhu življenja. Spomnil je, da evangelist Janez poroča o tem, kako so se nekateri pohujševali nad Jezusovo trditvijo: „Kdor jé moje meso in pije mojo kri, ima večno življenje in jaz ga bom obudil poslednji dan“. Odpira se vprašanje, kaj je hotel Jezus s tem povedati.

Sveti oče je nadaljeval, da Jezusov preroški slog prebuja vprašanje: „Kaj pomeni jesti Jezusovo meso in piti njegovo kri? Ali to res pomeni nekaj čisto realnega?“ Medtem, ko je Jezusova pomnožitev kruha za lačno množico bila zgolj znamenje njegove daritve za vse, je evharistija, razlomljen kruh pri zadnji večerji, dejansko postal njegovo Telo in njegova Kri. Zato nam – po papeževih besedah - Jezus evharistijo zapušča s točno določenim namenom in sicer, da bi z njim postali eno. Saj sam pravi: „Kdor jé moje meso in pije mojo kri, ostaja v meni in jaz v njem“ (Jn 6,56). Obhajilo je torej prava asimilacija: ko se hranimo z Njim, postajamo kot On. Vendar to dogajanje predpostavlja našo privolitev veri. V nadaljevanju je dejal, da se „včasih se v zvezi s sveto mašo sliši ugovor: „Čemu služi maša? V cerkev grem, ko mi je do tega;.“ ali: „Bolje molim v samoti.“ Vendar evharistija, sveta maša ni privatna molitev ali neka lepa duhovna izkušnja in ni samo neko preprosto spominjanje tega, kar je Jezus naredil pri zadnji večerji. Mi evharistijo poimenujemo „memorial“ oz. dejanje, ki aktualizira in stori zdaj prisoten dogodek Jezusove smrti in vstajenja: kruh je dejansko njegovo Telo darovano za nas in vino resnično njegova Kri prelita za nas.“

Papež Frančišek v nadaljevanju razlaga, kako je evharistija res osebno Jezus, ki se nam popolnoma daruje ter v nas doseže preobrazbo.

„Če se pri obhajilu hranimo z Jezusom in v njem prebivamo ter to delamo z vero, on naše življenje preobrazi v dar za Boga in za brate in sestre. Ko se hranimo s tem „Kruhom življenja“, to pomeni vstopanje v sozvočje s Kristusovim srcem, njegove izbire, njegove misli in njegovo obnašanje sprejemati za svoje. Pomeni vstopiti v življenjsko moč ljubezni, ki se daruje tako, da postajamo osebe miru, odpuščanja, sprave, solidarne podelitve, kot je to delal Jezus.“

Papež Frančišek je opoldanski nagovor zaključil z Jezusovo obljubo, da: „Kdor je ta kruh, bo večno živel“ (Jn 6,58), kar pomeni, da če živimo v resničnem združenju z s Kristusom na tem svetu, že zdaj prehajamo iz smrti v življenje. Nebesa se tako začenjajo v tem združenju z njim, v nebesih pa nas že čaka naša Mati Marija, kar smo praznovali ravno včeraj. Na njo se je obrnil z željo, naj nam izprosi milost, da se bomo z Jezusom, Kruhom življenja, vedno hranili z vero.

 

 

Svet, Cerkev po svetu, Papež in Sveti sedež
Papež na srečanju z mladimi v Benetkah (photo: Vatican Media) Papež na srečanju z mladimi v Benetkah (photo: Vatican Media)

Papež v Benetkah

Papež Frančišek se je dopoldne mudil v Benetkah. V mestu na vodi se je mudil približno 5 ur, v tem času pa obiskal ženski zapor, nagovoril umetnike na beneškem bienalu in se srečal z mladimi, ...

Mihaela Terkov (photo: Maja Morela) Mihaela Terkov (photo: Maja Morela)

In kako diši ljubezen ...

S tokratno gostjo, profesorico biologije na Gimnaziji in veterinarski šoli v Ljubljani, Mihaelo Terkov smo se pogovarjali o pomenu sočutja do starejših. Kot prostovoljka pri Hospicu se je odločila ...

Naslovnica knjige V postelji s sovražnikom (photo: ) Naslovnica knjige V postelji s sovražnikom (photo: )

Živela sem z romantičnim narcisom

Vse, kar si je Petra Strelec želela, je bila ljubezen, spoštovanje, nežnost in varnost. Vse tisto torej, kar ji je manjkalo v zgodnjem otroštvu, je iskala v moškem. Tega ni našla. V času ...