Lahovnik o zadevah Telekom in Sava: Slovenija je dežela telebajskov
Slovenija | 10.06.2015, 13:16
Danes bo znana usoda Telekoma. O prodaji deleža Cinvenu bo namreč odločal nadzorni svet Slovenskega državnega holdinga. Medtem ko v strankah SD in ZL pritiskajo na odločevalce, da gre za razprodajo, v poslovnem svetu zmajujejo z glavo, kako se lahko vodilni na tak način igrajo z državnim premoženjem in mu iz dneva v dan zmanjšujejo vrednost. Nekdanji minister za gospodarstvo Matej Lahovnik je zgrožen, v kakšni deželi telebajskov živimo.
Lahovnik je v pogovoru za naš radio spomnil, da ima odločitev, da se Telekom proda, že dolgo brado, a omahovanju kar ni videti konca. "Najprej je vlada Alenke Bratušek, ki je Telekom dala na listo za prodajo, to prodajo v času volilne kampanje zamrznila. Prodajo je nadaljevala vlada Mira Cerarja, ki je bil prej do tega zadržan. Nov vrhunec te zgodbe smo doživeli z znano afero Vebergate, da so se razbežali vsi resni strateški vlagatelji. To zadnje, končno dejanje, ki smo mu priča, samo kaže, da nihče ne upa prevzeti odgovornosti za to prodajo."
Kakšna bo odločitev nadzornikov holdinga, ne upa napovedati, odločajo med dvema slabima možnostma, a ta, da do prodaje ne pride, je po mnenju Lahovnika gotovo slabša. "S tem bomo sporočili poslovnemu svetu, da smo se s prodajo samo šalili. Ne smemo pa zanemariti, da je bil postopek prodaje precej drag in da bo Slovenija izgubila še tisto malo verodostojnosti, kar je je imela."
Čeprav je postopek prodaje vodil Slovenski državni holding, mu politika ne pusti dihati, prav tako velja za ravnanje slabe banke v primeru prevzema hotelskih zmogljivosti Save in Istrabenza. "Ko gre za Telekom, velik del slovenske javnosti vpije, da Cinven, ki dejansko vlaga v telekomunikacije, ni strateški vlagatelj. Ko gre za prodajo medijev in kakšnega kupi podjetje, ki sploh ni v tej panogi, a je po volji slovenske vladajoče politike, to ni noben problem. Očitno za del slovenske politike ni problem, da sta prezadolžena Sava in Istrabenz lastnika slovenskih hotelov. Po eni strani slišimo, da potrebujemo strateškega vlagatelja, po drugi strani marsikdo temu nasprotuje. Zdi se mi, da je Slovenija postala dežela telebajskov, kjer vlada popolna zmeda in se prelaga odgovornost iz ene ustanove na drugo." Kot je še dodal, s tako lastniško strukturo hotelov ne moremo biti konkurenčni v turizmu.