Slavi KoširSlavi Košir
Matej KržišnikMatej Kržišnik
Rok MihevcRok Mihevc

Na številko 112 lani prejeli prek 580.000 klicev na pomoč

Slovenija | 11.02.2015, 13:11

V trinajst regijskih centrih za obveščanje so lani na številko 112 prejeli več kot 580 tisoč klicev na pomoč oz. v povprečju nekaj manj kot 1600 klicev dnevno. Kot je povedal vodja Centra za obveščanje Boštjan Tavčar, so največ klicev lani prejeli zaradi obilice snega, žleda in poplav. Največ klicev so regijski centri prejeli februarja, maja, septembra, oktobra in novembra. Tudi lani so bili največkrat aktivirani gasilci, in sicer 26.530-krat, 518-krat pa gorski reševalci.

Največ, 142.848 klicev, je lani prejel po teritoriju in številu prebivalcev največji regijski center za obveščanje Ljubljana, sledijo mu mariborski s 67.774 klici, celjski z nekaj več kot 59.000 klici in kranjski, ki je sprejel 58.408 klicev.

Operaterji so se na 90 odstotkov klicev odzvali v manj kot 6,5 sekunde, klici pa so trajali do največ 70 sekund, večina okoli 15 sekund, je dejal Tavčar. Poudaril je, da statistika klicev na 112 za leto 2014 kaže tudi to, da so ljudje največ klicali februarja, in sicer 68.591-krat, maja 50.232-krat in septembra 49.582-krat. Ti klici so bili v času največjih ujem, februarja zaradi žleda, maja zaradi neurij z močnim vetrom in v jesenskih mesecih zaradi poplav.

Po Tavčarjevih besedah večina klicev na 112 pomeni intervencijo reševalnih enot. Lani je tako bilo največ klicev za nujno medicinsko pomoč, okoli 65.000. Gasilci iz prostovoljnih gasilskih društev so lani posredovali skoraj 19.000-krat, gasilci poklicnih gasilskih enot pa nekaj manj kot 7500-krat. Enote z reševalnimi psi so lani odšle na teren 85-krat, 29-krat podvodna reševalna služba in 13-krat jamska reševalna služba. V vseh reševanjih je bilo udeleženih prek 190.000 pripadnikov sil za zaščito, reševanje in pomoč.

"Vseh klicev, če prištejemo tudi izhodne klice iz centrov za obveščanje, s katerimi operaterji aktivirajo reševalne enote in službe ali kličoče pokličejo nazaj, je bilo skoraj 800.000," je še dejal Tavčar.

Vodja celjskega regijskega centra za obveščanje Silvester Šrimpf pa je postregel s podatkom, da so lani prejeli približno 60.000 klicev, kar je za okoli 10.000 klicev več kot leto prej.

Danes je sicer mednarodni dan evropske številke za klic v sili 112, na katero je mogoče poklicati na pomoč v vseh 28 državah članicah EU in tudi v večini drugih evropskih držav - na Balkanu in nekaterih območjih Rusije. V vseh 13 regijskih centrih za obveščanje, ki v Sloveniji sprejemajo klice na pomoč, so danes pripravili dan odprtih vrat.

Ministrski svet Evropske unije je leta 1991 odločil, da bo 112 enotna evropska številka za klic v sili, in pozval države članice, da jo uvedejo poleg nacionalnih številk za klic v sili. Slovenija je številko 112 uvedla kot druga država v Evropi že leta 1997, takoj za Švedsko.

V začetku novega tisočletja je Evropska unija z direktivo podrobneje določila delovanje in storitve enotne številke za klic v sili 112. Predpisala je, da morajo biti klici s stacionarnih in z mobilnih telefonov ter iz telefonskih govorilnic brezplačni.

Slovenija
Ivanka Kržišnik dobro uro po smrti, z blaženim nasmeškom... (photo: Tomaž Sokol) Ivanka Kržišnik dobro uro po smrti, z blaženim nasmeškom... (photo: Tomaž Sokol)

Dostojanstveno slovo

Ob izteku lanskega leta, v tistih prazničnih dneh, ko si vzamemo čas za veselje, druženje in ustvarjanje načrtov, se je po dolgotrajni bolezni poslovila najina dobra prijateljica Ivanka.

Dr. Aleš Maver (photo: STA) Dr. Aleš Maver (photo: STA)

Zakaj iskati novo sredino?

Politična sredina na Zahodu visi preveč v levo. To je lastnost, ki po besedah političnega analitika profesorja dr. Aleša Mavra med drugim druži zadnje pretrese v Avstriji, Franciji in Nemčiji ter ...