Matjaž MerljakMatjaž Merljak
Jakob ČukJakob Čuk
Tanja DominkoTanja Dominko

Bo denarja za predvidene projekte na področju prometne infrastrukture dovolj?

Slovenija | 03.01.2015, 15:00

Področje prometa je zaradi bolj ali manj zastarele oziroma dotrajane infrastrukture rak rana Slovenije. Obnovo potrebujejo tako železnice kot ceste, zaradi naraščajočih potreb Luke Koper so nujni posegi v pristanišče. Leto 2015 bo na tem področju pestro, a bodo dogajanje verjetno narekovale predvsem finance.

Drugi tir med Koprom in Divačo, ocenjen na približno 1,4 milijarde evrov, je že nekaj časa eden ključnih slovenskih infrastrukturnih projektov in tako ostaja tudi v letu 2015. Da je drugi tir nujen za razvoj slovenskega gospodarstva, je jasno, zatika se pri financah. V pripravi je naložbeni in z njim finančni načrt - pripravljena naj bi bila do konca tega meseca. Nekakšen prvi nastavek drugega tira bo 27 milijonov evrov vredna naložba v izvlečni tir ob izhodu tovorne postaje v Kopru - gradnja naj bi stekla v drugi polovici leta.

Na področju javne železniške infrastrukture bodo v ospredju še ostali kohezijski projekti iz finančne perspektive 2007-2013. Tako je predvidena rekonstrukcija, elektrifikacija in nadgradnja železniške proge Pragersko-Hodoš, posodobitev nivojskih prehodov in izvedba podhodov na železniških postajah.

Trd oreh bodo v prihodnje tudi državne ceste v upravljanju direkcije za ceste. Ta je z rebalansom lanskega proračuna ostala brez približno 62 milijonov evrov, zato so ustavljene vse dejavnosti s področja naložb, rebalans je posegel tudi na že podpisane pogodbe, kar je v praksi pomenilo ustavitev del na že odprtih gradbiščih. Zaradi pomanjkanja sredstev in posledično nezadostnih vlaganj v ceste je odstotek cest v ustreznem stanju iz leta v leto nižji. V ustreznem stanju je tako le še 27 odstotkov državnih cest, torej le še vsaka četrta. Da bi vzpostavili stanje cest na raven, primerljivo z evropskimi državami, bi po navedbah direkcije na letni ravni za obstoječe omrežje 6000 kilometrov cest v prihodnjih 20 letih potrebovali vsako leto od 320 do 350 milijonov evrov. Prednostna naloga v tem letu je tako zagotovitev sredstev za nemoteno delovanje direkcije in izboljšanje stanja državnega cestnega omrežja.

V družbi za avtoceste so si letos kot cilj zadali projekte, ki bodo zasledovali finančno stabilnost na eni in večjo pretočnost ter varnost v prometu na drugi strani. Načrtovane so naložbe v skupni višini 127 milijonov evrov. V obdobju 2015-2017 bo največja naložba izgradnja avtoceste med Draženci in Gruškovjem, vredna približno 142 milijonov evrov.

Na področju pomorstva ministrstvo za infrastrukturo za to leto posebej omenja dokončanje poglabljanja vplovnega kanala za prvi bazen in dokončanje poglabljanja pristaniškega prvega bazena ter začetek priprave projekta poglobitve vplovnega kanala v drugi bazen v koprskem tovornem pristanišču in nadaljevanje priprav za začetek izvajanja novih projektov izgradnje javne pristaniške infrastrukture.

V prvi polovici leta 2015 naj bi bila za sprejem na vladi nared strategija razvoja prometa v Sloveniji. Dokument ne določa prednostnih infrastrukturnih naložb, finančnih virov ali rokov izvedbe projektov, konkretiziral naj bi ga operativni program vlaganj v prometno infrastrukturo, ki ga je treba pripraviti čim prej.

Slovenija, Politika
Melita Košir in Jure Sešek (photo: Rok Mihevc) Melita Košir in Jure Sešek (photo: Rok Mihevc)

Melita odhaja, Mavrica ostaja ...

Letošnja jesen je odnesla poletje, prinesla praznovanje naše radijske obletnice, v soboto pa naznanila tudi menjavo na uredniškem mestu revije Mavrica. Otroški mesečnik izhaja pri Založbi Družina, ...

Karin Kanc, je v letu 2024 izbrana za naj diabetičarko (photo: Jure Makovec) Karin Kanc, je v letu 2024 izbrana za naj diabetičarko (photo: Jure Makovec)

Kako in kaj jesti

Z dr. Karin Kanc, doktorico medicine, specialistko interne medicine, iz zasebne ordinacije Jazindiabetes, tudi integrativno psihoterapevtko, smo ob Svetovnem dnevu sledkorne bolezni, ob Tednu ...