Papež Frančišek in patriarh Bartolomej
Pravoslavna Cerkev v pripravi na skupno sinodo
Svet | 04.01.2015, 00:53 Marjana Debevec
Vesoljno Cerkev je v preteklem letu med drugim zaznamoval dialog s pravoslavno Cerkvijo. Spomnimo na srečanje papeža Frančiška s patriarhom Bartolomejem v Sveti deželi in nato še v Turčijo konec novembra. Naslednji večji dialoški krog med Vatikanom in pravoslavjem bo najverjetneje znova na vrsti šele leta 2017, je v pogovoru za avstrijsko katoliško agencijo Kathpress napovedal predsednik Papeškega sveta za edinost med kristjani, kardinal Kurt Koch.
Predsednik Papeškega sveta za edinost med kristjani v pogovoru ni skrival, da ima dialoška komisija še vedno veliko težav. Kardinal zato svoje upe stavi na leto 2016, ko naj bi nekatere stvari pojasnili na vsepravoslavni sinodi.
Za pripravljalna dela je bila ustanovljena mešana komisija, ki naj bi delo sklenila do letošnje velike noči. Vsepravoslavni sinod naj bi odgovoril na razne stare probleme, ki burkajo vode pravoslavja. Med temi so vprašanje podelitve “avtokefalnosti”, to je popolne neodvisnosti upravnega vodenja neke pravoslavne Cerkve, ali vprašanje jurisdikcije nad Cerkvami v pravoslavni diaspori (to so pravoslavne Cerkve zunaj nacionalnih držav). Preučili bodo tudi pravila medsebojnega kanoničnega priznanja med pravoslavnimi Cerkvami.
Toda na skupnem sinodu se bodo predvsem spraševali, kako naj Cerkev, Božje ljudstvo in pastirji skupaj, odgovarja na probleme družbe, ki jo prizadevajo individualizem, uživaštvo, zlorabe oblasti in zavračanje svetosti človeške narave. To so zlorabe, ki so posledično v nasprotju z bratskim sožitjem in resnično pravičnostjo.
To je pot, ki naj jo prehodi krščanska pravoslavna Cerkev in gotovo ni lahka, vendar z nje ni povratka. Dejansko se z njo uresničujejo sanje ekumenskega patriarha Atenagora, ko je v zgodovinsko zelo težkih okoliščinah leta 1961 sklical prva vsepravoslavna srečanja, da bi preroško dal nov zagon krščansko pravoslavni misli. To se je zgodilo prav v času ozračja drugega vatikanskega cerkvenega zbora in je doseglo svoj višek v objemu pomiritve med Pavlom VI. in Atenagorom v Jeruzalemu leta 1964. Takrat se je končal razkol iz leta 1054, razkol, ki pa se je zares udejanjil šele leta 1204 z usodno in zloglasno četrto križarsko vojno.