Burni odmevi škofov na vmesno poročilo sinode
Svet | 14.10.2014, 10:43 Marjana Debevec
V sinodalni dvorani in v medijih odmeva včerajšnje poročilo glavnega poročevalca sinode kardinala Petra Erdeja. Več kot 40 sinodalnih očetov je po predstavitvi poročila spregovorilo o svojem pogledu nanj. Nekateri so mnenja, da poročilo odraža delo preteklega tedna, drugi pa so prepričani, da so bila njihova mnenja povsem izpuščena. Prefekt kongregacije apostolske signature kardinal Raymond Leo Burke je za dnevnik Il Foglio dejal, da velik del škofov ne sprejema predlogov o odprtosti Cerkve, kar pa mediji ne poročajo.
Mnogi ločeni in na novo poročeni že sedaj prosijo, da bi smeli k obhajilu, ker naj bi to dovolil papež Frančišek, kar pa seveda ni res, poudarja kardinal Burke. Zato pričakuje odločitev papeža, ki naj bi bila po njegovih besedah v skladu z naukom Cerkve in njeno zgodovino.
Poljski škofje pa zatrjujejo, da se sinoda oddaljuje od nauka sv. Janeza Pavla II. o družini in je sad vpliva protizakonske ideologije. „Naš prvotni cilj je podpreti družino, ne pa jo raniti s težkimi situacijami, ki sicer obstajajo, vendar pa ne sestavljajo osrednjega jedra družine“, je povedal predsednik poljske škofovske konference.
Spet drugi kardinali so mnenja, da poročilo odseva delo preteklega tedna in da je zdaj naloga manjših skupin, da ga poglobijo in pripravijo svoje predloge. Vsi pa se strinjajo, da je naloga Cerkve tudi posodobiti jezik, da bodo lahko ljudje lažje razumeli nauk, ki ga oznanja.
O vprašanju ločenih in znova poročenih so spet prišli na plan različni pogledi. Sinodalni očetje so razložili pomen postopnosti in sprejemanja, tudi s praktičnega vidika. Pri tem po njihovih besedah ne smemo nikoli postaviti pod vprašaj edinstvenosti, zvestobe in neločljivosti krščanskega zakona. Po besedah nadškofa Bruna Forteja na tem področju ne more prevladati logika vse ali nič. „Kdo uporablja to logiko, tvega, da bo ljudi obsojal, namesto, da bi jih razumel, spremljal in sprejel. Mislim, da je ena najlepših stvari te sinode, ki jo zajema tudi vmesno poročilo, duh spremljanja, napredovanja in dozorevanja. Na tem področju nas seveda čaka še veliko dela.“
Spregovorili so tudi o odnosu Cerkve do istospolno usmerjenih. „Cerkev se ne strinja, da bi izraz 'družina' veljal tako za zvezo med moškim in žensko, ki je odprta porajanju otrok, kot tudi za homoseksualne skupnosti. Vsi ljudje pa imajo pravice, ki jih je treba zaščititi“, je povedal nadškof Bruno Forte.
Sicer pa so škofje izpostavili nekatere stvari, ki bi jih želeli vključiti v sklepni dokument, kot na primer večja vloga ženske in materinstva, odnos med evangelijem družine in sodobno kulturo ter podpora družinam, ki tudi za ceno velikih žrtev vsak dan pričajo o krščanski resnici zakona. Zato so poudarili, da bi bilo treba bolj izpostaviti pozitivni vidik zakonske ljubezni, pa tudi pomen družin za družbo in vlogo misijonarskih družin. Dodali so, da bi bilo treba družino znova poimenovati 'domača Cerkev', župnijo pa 'družina domačih Cerkva'.
Spet drugi so izpostavili večjo vlogo duhovnika, ki naj bi spremljal zakonce. Predlagali so tudi, da bi v sklepnem dokumentu izrecno spregovorili o splavu, umetni oploditvi, spolnem izkoriščanju, ki vključuje tudi pornografijo, prostitucijo in trgovino z ljudmi. Mnogi škofje pa so tudi primerjali ozračje na sinodi z ozračjem, ki je vladalo na drugem vatikanskem cerkvenem zboru.