Maja MorelaMaja Morela
Jakob ČukJakob Čuk
Tanja DominkoTanja Dominko

Papež Frančišek: Božja Beseda ni enaka modri, znanstveni ali filozofski besedi

Cerkev po svetu | 02.09.2014, 08:42

Evangelija se ne oznanja, da bi prepričevali z modrimi besedami. Oznanja se ga s ponižnostjo, saj je moč Božje Besede Jezus sam. Le kdor ima odprto srce, ga sprejme. To so poudarki iz homilije papeža Frančiška, ki je 1. septembra po poletnem premoru ponovno skupaj z manjšo skupino vernikov obhajal sveto mašo v kapeli Doma sv. Marte.

Izhajajoč iz dnevnega berila in evangelija je razložil, kaj je Božja Beseda in kako jo sprejeti. Apostol Pavel je Korinčane spomnil, da jim evangelija ni oznanil z govori, ki bi bili polni prepričevalnih besed modrosti. Ni šel k njim, da bi jih prepričal z argumenti in z lepimi besedami. Šel je na drugačen način, z drugačnim stilom, ali kot je dejal sam, sta se "izkazala Duh in moč". In sicer zato, da njihova vera "ne bi temeljila na človeški modrosti, ampak na Božji moči". "Božja Beseda je nekaj drugačnega, je nekaj, kar ni enako človeški besedi, modri, znanstveni ali filozofski besedi … Ne: je nekaj drugega. Pride na drugačen način."

Jezusa, ki je v shodnici v Nazaretu, kjer je odraščal, govoril o prebranih besedah iz knjige preroka Izaije, so njegovi rojaki najprej občudovali, nato pa so pobesneli in so ga poskušali ubiti. Z ene strani na drugo so prešli, kot je razložil papež Frančišek, ker je Božja Beseda drugačna v primerjavi s človeško besedo. Bog nam namreč govori v Sinu. To pomeni, Božja Beseda je Jezus. Jezus pa je povod za spotiko. Njegov križ vzbuja ogorčenje. In vendar je to moč Božje Besede: Jezus Kristus, Gospod.

Papež je nato pojasnil, kako moramo sprejeti Božjo Besedo, torej, kako moramo sprejeti Jezusa Kristusa. Cerkev nam pravi, da je Jezus navzoč v Njegovi Besedi. Zato je tako zelo pomembno, da tekom dneva beremo evangeljski odlomek: "Zakaj? Da bi se ga naučili? Ne! Da bi našli Jezusa, kajti Jezus je prav v Njegovi Besedi, v Njegovem evangeliju. Vsakič, ko berem evangelij, najdem Jezusa." To Besedo se zatorej sprejme tako, kot se sprejme Jezusa. To pomeni, z odprtim in ponižnim srcem ter v duhu blagrov: "Kajti Jezus je prišel tako, v ponižnosti. Prišel je v uboštvu. Prišel je z maziljenjem Svetega Duha."

"On je moč," je zatem nadaljeval papež: "Je Božja Beseda, ker je maziljen od Svetega Duha." Tudi mi moramo, če želimo poslušati in sprejeti Božjo Besedo, moliti "k Svetemu Duhu in ga prositi za to maziljenje srca, ki je maziljenje blagrov". Tako je srce takšno, kakršno je "srce blagrov".

Papež Frančišek je na koncu spodbudil, da bi se vprašali, kako sami sprejemamo Božjo Besedo. Kot nekaj zanimivega, kar je povedal moder duhovnik med pridigo? Ali jo sprejmem tako, preprosto, ker je "živi Jezus, Njegova Beseda"? Vprašajmo pa se tudi, je še dodal papež, če si lahko kupim majhen evangelij, ki ne stane veliko, in ga nosim s seboj ter tako "čez dan, kadar lahko, preberem en odlomek, da bi v njem našel Jezusa"?

Vir: Radio Ognjišče

Cerkev po svetu, Papež in Sveti sedež
Jubilanti z nadškofom Cviklom (photo: Nadškofija Maribor) Jubilanti z nadškofom Cviklom (photo: Nadškofija Maribor)

Somaševanje jubilantov z nadškofom Cviklom

Na praznik apostola Tomaža je v mariborski stolnici potekalo slovesno somaševanje duhovnikov jubilantov. Somaševanje je vodil nadškof Alojzij Cvikl, ki se je z jubilanti zahvalil Bogu za dar ...

Novomašnika Matija Golob in Ambrož Brezovšek (photo: Rok Mihevc in Tatjana Splichal) Novomašnika Matija Golob in Ambrož Brezovšek (photo: Rok Mihevc in Tatjana Splichal)

Matija Golob in Ambrož Brezovšek obhajala novi maši

Župniji Šmartno pri Litiji in Vojnik sta te dni pravi izvir veselja za Cerkev v Sloveniji. Veselita se namreč novih maš, ki sta ju včeraj pela Matija Golob in Ambrož Brezovšek. »Eno je potrebno« ...