Azijski dan mladih
Svet | 14.08.2014, 15:15
Azijski dan mladih (AYD) je eden izmed povodov za potovanje papeža Frančiška v Južno Korejo. Katoličani so manjšina v vseh državah na celini, razen na Filipinih in Vzhodnem Timorju. Vključeni so v okolje, katerega zaznamujejo izrazita raznolikost kultur in verstev, pa tudi družbeni spori in problemi. Prisotna sta verski fundamentalizem in sekularizacija. Za vključitev v to zapleteno azijsko stvarnost je morala Cerkev trdo delati.
Pionirja procesa inkulturacije v 16. in 17. stoletju sta bila jezuitska misijonarja Frančišek Ksaver in Matej Ricci. A še danes se na azijski celini na krščanstvo večinoma gleda kot na »tujo religijo«. In to četudi je ponekod, kot na primer v Indiji, navzoče že vse od samih začetkov. Tako je tudi za Azijo nastopil čas za novo evangelizacijo. V tem kontekstu pa je dozorela ideja azijskega dneva mladih.
To je bilo v devetdesetih letih 20. stoletja. Ideja se je porodila, ko se je že pokazal uspeh svetovnih dni mladih, ki so se začeli na pobudo sv. Janeza Pavla II. Leta 1991 se je skupina predstavnikov iz okoli tridesetih azijskih držav udeležila srečanja v Częstochôwi. Na mednarodnem forumu so med drugim izrazili željo, da bi nekaj podobnega organizirali tudi za mlade iz Azije. Dve leti kasneje je ideja dobila konkretnejšo obliko, in sicer med posvetom mladih katoličanov v Bangkoku. Leta 1994 je bil uradno ustanovljen Mladinski oddelek Urada za laike in družino, ki deluje v okviru Združenja azijskih škofovskih konferenc (Fabc). Ta organizem je vse od svoje ustanovitve organiziral vrsto pomenljivih dogodkov. Med njimi sta srečanje Azijcev med svetovnim dnevom mladih in pa azijski dan mladih.
Prvi azijski dan je tako potekal leta 1999. Cilji, ki so se ohranili do danes, so bili spodbuditi in poudariti evangelizacijske zmožnosti mladih na celini; ponuditi jim priložnost za medsebojno podeljevanje izkušnje Boga, tudi z mladimi iz drugih verstev; in prizadevanje za pravičnost in mir na osnovi evangelija. Skratka, namen je bil pomagati mladim Azijcem v luči vere premišljevati o multikulturni in versko pluralni resničnosti njihovih držav. In sicer v zavesti, da prav oni predstavljajo upanje celine.
Dogodek se organizira na dve ali tri leta. Običajno je sestavljen iz več dni duhovne in kulturne poglobitve. Prvič, ko je potekal na Tajskem, je bila tema: Azijska mladina na potovanju z Jezusom naproti novemu tisočletju. Drugi azijski dan mladih je bil na vrsti leta 2001 na Tajvanu, tretji dve leti kasneje v Indiji, četrti je potekal leta 2006 v Hongkongu, peti pa leta 2009 na Filipinih. Tema slednjega je bila: Mladi Azije praznujejo – novo obdobje milosti. Srečanja se je udeležilo več kot dva tisoč mladih iz 22 držav.
Šesti azijski dan mladih, ki se ga bo udeležil tudi papež Frančišek bo potekal pod geslom: Azijska mladina, zbudi se! Slava mučencev se sveti nad teboj. Odvija se med 13. in 17. avgustom. Začel se je z uvodno sveto mašo, ki bo potekala v svetišču Solmoe, kjer je bil rojen sv. Andrej Kim Taegon, prvi korejski duhovnik. Vsak naslednji dan po posvečen premišljevanju na osnovi drugega svetopisemskega citata. 15. avgust, ko se bo mladim pridružil papež, bo na vrsti tema: Mladi, trkajte! Udeleženci bodo povabljeni, da se uprejo nekrščanskim vrednotam, ki vse bolj ogrožajo njihovo vero. Dan kasneje bo na programu eden osrednjih trenutkov srečanja, romanje po sledeh korejskih mučencev. V nedeljo, 17. avgusta, pa bo papež Frančišek zanje daroval zaključno sveto mašo pri gradu Haemi. Tema tega dne bo: Pojdite po vsem svetu in oznanite evangelij vsemu stvarstvu (Mr 16,15).
Vir: Radio Vatikan