Marko Juhant
Te dni so se otroci marsičesa naučili
| 09.02.2014, 14:07
Zadnja vremenska ujma je bila vsebina, ki smo se je uvodoma dotaknili tudi v pogovoru s specialnim pedagogom Markom Juhantom, v sklopu rednih oddaj Za življenje, za danes in jutri. Verjetno se večina od staršev ne zaveda, kako smo bili v odzivu na vse dogajanje, ki nas je doletelo zaradi izpada električne energije v preteklih dneh, opazovani s strani naših otrok. Življenje se je mnogim za nekaj dni dobesedno obrnilo na glavo in otroci so opazovali, kako se s tem spoprijemamo odrasli.
Ob preizkušnjah drugače zaživimo
Ob številnih neprijetnostih in hudih preizkušnjah, tudi trpljenju in stiskah mnogih te dni, je naš sogovornik vendarle spodbudno opozoril na vzgojno in izkustveno popotnico, ki so jo dobili te dni otroci in, ki je ne more nadomestiti nobeno še tako dobro predavanje, ne dopust poln socialnih iger in podobno. Ob tem je Marko Juhant še dodal:“Ko otroci vidijo, da smo v nepredvidljivih razmerah najprej prestrašeni, jezni in podobno, potem pa počasi prevzemamo nadzor in smo s časoma razmeram tudi kos, se ob tem razvoju dogodkov otroci marsičesa naučijo. Vidijo, da je pomemben načrt, ki ga dopolnjujemo in prilagajamo danim možnostim. Dobro je, če otroke po njihovih zmožnostih vključujemo v reševanje razmer, saj s tem dobivajo dragoceno izkušnjo solidarnosti. Nenadomestljiva izkušnja življenja. Na lastni koži so mnogi občutili, da ne moremo biti sami, da smo odvisni od drugih. Prav tega pa je danes, ko večina še vedno živi ob izobilju, težko naučiti otroke. Otroci v takšnih dneh tudi vidijo svoje starše v vlogi partnerjev. Večinoma jih dojemajo samo kot svoje starše,v drugačnih vlogah zelo redko. V teh dneh pa so bili priče, da sta starša tudi partnerja, da sodelujeta, se tolažeče objameta okrog ramen, ... in to je zelo pomembno. Ko otroci to vidijo, je to tisto ta pravo. Temeljno mora biti povezano s čustvi. Otroci dogajanje spremljajo s čustvi in prav to gre globoko vanje in prav to to so izhodišča, na katerih temelji njihovo preostalo življenje“.
Če otroke učimo vnaprejšnjega spoštovanja in zaupanja, se to močno obrestuje
Marko Juhant: „Otrokom moramo prenesti vrednote, ampak to skozi življenje, ne z besedo. Otrok se bo s tem učil, komu lahko zaupa, kaj lahko pove ter o čem je bolje, da je tiho. Starši radi zavajamo s splošno pohvalo in potem otrok ne ve, na katerih področjih je sposobnejši, če za vse rečemo, kako lepo si recimo narisal, kako lepo poješ in podobno. Bodimo tudi s pohvalami realni, pohvalimo tisto, kar je po naši presoji otrok opravil dobro. Ne zavajajmo, saj potem otrok ne ve, kaj mislimo v resnici. Otrok redko sliši resnico. Čeprav, tu takoj dodajam, da se ne gre preveč obremenjevati z mnenji drugih. Velikokrat imata dva, čeprav je njuno mnenje zelo nasprotno, a je plod njunih stališč, vrednostnih meril in življenjskih izkušenj, popolnoma prav. Prvi reče ne, drugi da, a imata lahko oba popolnoma prav. Različno si namreč lahko razlagata svet. To včasih ne doumemo leta in leta. Mi pa preveč gledamo samo po enem kopitu, po naše in samo z našega zornega kota, to potem povzroča velike težave in nesporazume. Pomembno je še nekaj, nikoli ne govorite slabo o svojih otrocih drugim ljudem. To se ureja doma. Se bo že našel kdo, če dodam hudomušno, a je res, ki bo to delal namesto vas“.
Kako narediti red v družini, kjer je več otrok in med seboj preveč tekmujejo, s tem pa močno posegajo v mirno sobivanje družine, kako se spopasti s težkimi besedami, z zmerljivkami, ki jih staršem in sorojencem izreka osnovnošolec, o teh in še ostalih pomembnih vsebinah s področja vzgoje smo se pogovarjali v sobotni oddaji Za življenje, za danes in jutri, s specialnim pedagogom Markom Juhantom. Vabljeni k poslušanju.
Naslednja oddaja, ki jo bomo znova pripravili v živo, bo v soboto 8. marca ob 11. uri. Vabljeni že zdaj k poslušanju, lahko pa nam tudi pišete na elektronski naslov za.zivljenje@ognjisce.si.