Delovne navade in šolski uspeh
Slovenija | 14.09.2013, 11:50
V septembrski oddaji s psihoterapevtom Bogdanom Žoržem, smo opozorili na zgodnjo vzgojo delovnih navad in veselja do dela. To je ključno za uspešno opravljanje šolskih obveznosti.
Kdaj začeti
Žorž: "Prve delovne navade se pri otroku začno oblikovati s pospravljanjem igrač. Takšen otrok praviloma tudi pozneje ne bo imel težav z opravljanjem svojih dolžnosti. Če se otrok utrudi in ne dokonča svojega dela, mu lahko pomagamo s tem, da za delo poprimemo sami, toda otrok mora biti zraven. Prisoten naj bo, dokler dela ne končamo. Ko je delo opravljeno, mu recimo, da bi ga ne zmogli brez njegove pomoči, saj s tem v otroku krepimo občutek koristnosti. To je uporaben nasvet za vzgojo delovnih navad pri mlajših otrocih. Pri starejših je seveda ta potek vzgoje drugačen.“ Povabljeni k poslušanju pogovora v celoti."
V čem je smisel
Žorž: „Otroci velikokrat rečejo, zakaj moram to delati, kaj bom imel od tega, saj je vse brez veze. S tem nam sporočajo, da jim moramo stvari osmisliti. Starši, vzgojitelji, pojasnimo jim, zakaj delamo določene stvari, zakaj se učimo, zakaj pospravljamo, ... ,v čem je pomen določenega početja. Otroci morajo prepoznati smisel vsega, kar delamo.“
Šola najprej vzgaja, šele nato izobražuje
Bogdan Žorž je na vprašanje, če se v šoli odnos do vzgajanja kaj spreminja, odgovoril: „Tudi v najtrših časih smo imeli v zakonu zapisano, da imamo po šolah vzgojno izobraževalni program. Vzgoja je bila vedno pred izobraževanjem. Informacije so pomembne, vendar ne toliko, da bi bile na prvem mestu. V šoli se učimo samostojnosti, učimo se razmišljati s svojo glavo, sobivati, na lastnih izkušnjah se učimo popravljanja svojih napak in razvijati radovednost, ob uspešno rešenih nalogah se učimo pridobivanja občutka lastne vrednosti in podobno. Šola in šolski prostor sta pomembna učitelja za življenje.“
Poslušajte pogovor v celoti. Priporočamo za uspešnejše sodelovanje staršev s šolskimi delavci in za otroke, da bo boljši njihov uspeh in zadovoljstvo nad šolo večje.