Marjan BuničMarjan Bunič
Andrej NovljanAndrej Novljan
Petra StoparPetra Stopar
Evropski parlament (foto: nn)
Evropski parlament

Evropski parlament: Ukrepaj, sodeluj, vplivaj

Svet

Evropski parlament je zagnal kampanjo obveščanja in osveščanja o evropskih volitvah, ki bodo pomladi prihodnje leto. Glavni izziv je povečati akutno nizko volilno udeležbo in s tem zagotoviti demokratično legitimnost te ustanove.

"Ukrepaj, sodeluj, vplivaj." S tem geslom bo pred volitvami v Evropski parlament, ki bodo od 22. do 25. maja v vseh 28-ih članicah povezave, vabila informacijska kampanja. "Zavedamo se, da bodo zaradi težkih okoliščin, ki so posledica krize, to verjetno najpomembnejše volitve v evropski zgodovini. Vsem državljanom želimo poslati jasno sporočilo: Imajo moč, imajo možnost preoblikovati Evropo," poudarja podpredsednica Evropskega parlamenta Anni Podimata. Podobno pravi podpredsednik te ustanove Othmar Karas. "Glede vloge Evropskega parlamenta pri odločanju je veliko napačnega razumevanja. Obstaja težnja za več demokracije, preglednosti in nadzora. Evropski parlament želi odsevati realizirane želje državljanov."

Informacijska kampanja želi na prvi stopnji ljudem pojasniti, kakšne so pristojnosti Evropskega parlamenta in kakšen je njegov vpliv na vsakdanje življenje v povezavi. Na drugi stopnji, ki bo trajala od oktobra do februarja, bo z interaktivnimi dogodki v petih prestolnicah - Varšavi, Parizu, Rimu, Londonu in Madridu - predstavljenih pet ključnih tem - gospodarstvo, zaposlovanje, kakovost življenja, denar in Evropska unija v svetu. Decembra bo Evropski parlament zagnal volilno spletno stran v vseh uradnih jezikih osemindvajseterice.

Prava volilna kampanja se bo začela februarja. Njen cilj bo ljudi prepričati, naj gredo na volišča.

Po volitvah, na četrti stopnji, se bo informacijska kampanja osredotočila na izvolitev predsednika Evropske komisije in imenovanje novih evropskih komisarjev.

Ob zagonu informacijske kampanje so se že pojavile prve kritike, med drugim je bila pod vprašaj postavljena cena tega projekta. Njegovi snovalci odgovarjajo, da stane 16 milijonov evrov, kar je dobre 3 cente na državljana povezave oziroma slabe štiri cente na volilnega upravičenca.

V Evropski uniji je približno 400 milijonov ljudi, ki lahko volijo na evropskih volitvah, od tega je nekaj več kot 37 milijonov mladih, ki bodo lahko volili prvič. Informacijska kampanja je zato še posebej osredotočena nanje.

Svet, Evropska Unija
David z bratom in chabo kokoškami (photo: osebni arhiv) David z bratom in chabo kokoškami (photo: osebni arhiv)

Za rojstni dan si je zaželel valilnik

Petnajst letni David Hrup Mavsar je mladenič mnogoterih talentov, vendar poleg šole in treningov odbojke živi za svoj hobi. Redi namreč kokoške japonske pasme chabo, s katerimi se na tekmovanjih ...

Med izvedbo Pesmi tisočerih zvonov v počastitev življenjskega jubileja g. Zvoneta Štrublja v slovenski župniji v Stuttgartu. (photo: MB) Med izvedbo Pesmi tisočerih zvonov v počastitev življenjskega jubileja g. Zvoneta Štrublja v slovenski župniji v Stuttgartu. (photo: MB)

Ko smo v pesmi kot eno

Pokojni salezijanski bogoslovec Ciril Ogorevc je v devetdesetih letih zbiral mladinske ansamble in posamezne pevce ter glasbenike z vseh koncev Slovenije, ki so delovali na področju ritmične ...

Gosta oddaje Pogovor o sta bila vodja IPP dr. Hugon Možina in predsednica Zbornice - Zveze Anita Prelec (photo: STA in osebni arhiv) Gosta oddaje Pogovor o sta bila vodja IPP dr. Hugon Možina in predsednica Zbornice - Zveze Anita Prelec (photo: STA in osebni arhiv)

O težavah ljubljanske urgence

Vse raziskave po svetu so pokazale, da je najpomembnejši vzrok kopičenja bolnikov na urgencah zasedenost bolnišnic. »Ko je ta zasedenost nekje preko 80-odstotna, začne kopičenje eksponentno ...