Jože BartoljJože Bartolj
Jaka KorenjakJaka Korenjak
Alen SalihovićAlen Salihović
Evropski parlament (foto: nn)
Evropski parlament

Evropski parlament: Ukrepaj, sodeluj, vplivaj

Svet

Evropski parlament je zagnal kampanjo obveščanja in osveščanja o evropskih volitvah, ki bodo pomladi prihodnje leto. Glavni izziv je povečati akutno nizko volilno udeležbo in s tem zagotoviti demokratično legitimnost te ustanove.

"Ukrepaj, sodeluj, vplivaj." S tem geslom bo pred volitvami v Evropski parlament, ki bodo od 22. do 25. maja v vseh 28-ih članicah povezave, vabila informacijska kampanja. "Zavedamo se, da bodo zaradi težkih okoliščin, ki so posledica krize, to verjetno najpomembnejše volitve v evropski zgodovini. Vsem državljanom želimo poslati jasno sporočilo: Imajo moč, imajo možnost preoblikovati Evropo," poudarja podpredsednica Evropskega parlamenta Anni Podimata. Podobno pravi podpredsednik te ustanove Othmar Karas. "Glede vloge Evropskega parlamenta pri odločanju je veliko napačnega razumevanja. Obstaja težnja za več demokracije, preglednosti in nadzora. Evropski parlament želi odsevati realizirane želje državljanov."

Informacijska kampanja želi na prvi stopnji ljudem pojasniti, kakšne so pristojnosti Evropskega parlamenta in kakšen je njegov vpliv na vsakdanje življenje v povezavi. Na drugi stopnji, ki bo trajala od oktobra do februarja, bo z interaktivnimi dogodki v petih prestolnicah - Varšavi, Parizu, Rimu, Londonu in Madridu - predstavljenih pet ključnih tem - gospodarstvo, zaposlovanje, kakovost življenja, denar in Evropska unija v svetu. Decembra bo Evropski parlament zagnal volilno spletno stran v vseh uradnih jezikih osemindvajseterice.

Prava volilna kampanja se bo začela februarja. Njen cilj bo ljudi prepričati, naj gredo na volišča.

Po volitvah, na četrti stopnji, se bo informacijska kampanja osredotočila na izvolitev predsednika Evropske komisije in imenovanje novih evropskih komisarjev.

Ob zagonu informacijske kampanje so se že pojavile prve kritike, med drugim je bila pod vprašaj postavljena cena tega projekta. Njegovi snovalci odgovarjajo, da stane 16 milijonov evrov, kar je dobre 3 cente na državljana povezave oziroma slabe štiri cente na volilnega upravičenca.

V Evropski uniji je približno 400 milijonov ljudi, ki lahko volijo na evropskih volitvah, od tega je nekaj več kot 37 milijonov mladih, ki bodo lahko volili prvič. Informacijska kampanja je zato še posebej osredotočena nanje.

Svet, Evropska Unija
Pogled na zvonik v župniji Slovenska Bistrica (photo: Samo Mikulič) Pogled na zvonik v župniji Slovenska Bistrica (photo: Samo Mikulič)

Z zvonika v Slovenski Bistrici veličastni prizori

V župniji Slovenska Bistrica letos obnavljajo cerkveni zvonik. Ob obnovi so v vrhu zvonika naleteli na listine iz leta 1867 in 1900, ki so jih že predstavili. Hkrati so pripravili novo listino, ki ...

S. Gizela Knez pri vezenju (photo: Andrej Doblehar) S. Gizela Knez pri vezenju (photo: Andrej Doblehar)

S. Gizela Knez bo sedaj vezla nebeške tkanine

Šolske sestre sv. Frančiška Kristusa Kralja so sporočile, da je v skupnosti materne hiše v Mariboru umrla sestra Gizela Knez, doma iz župnije Zavodnje pri Šoštanju.

Avdio player - naslovnica