Slavi KoširSlavi Košir
Matej KržišnikMatej Kržišnik
Alen SalihovićAlen Salihović
Evropski parlament (foto: nn)
Evropski parlament

Evropski parlament: Ukrepaj, sodeluj, vplivaj

Svet | 14.09.2013, 14:30

Evropski parlament je zagnal kampanjo obveščanja in osveščanja o evropskih volitvah, ki bodo pomladi prihodnje leto. Glavni izziv je povečati akutno nizko volilno udeležbo in s tem zagotoviti demokratično legitimnost te ustanove.

"Ukrepaj, sodeluj, vplivaj." S tem geslom bo pred volitvami v Evropski parlament, ki bodo od 22. do 25. maja v vseh 28-ih članicah povezave, vabila informacijska kampanja. "Zavedamo se, da bodo zaradi težkih okoliščin, ki so posledica krize, to verjetno najpomembnejše volitve v evropski zgodovini. Vsem državljanom želimo poslati jasno sporočilo: Imajo moč, imajo možnost preoblikovati Evropo," poudarja podpredsednica Evropskega parlamenta Anni Podimata. Podobno pravi podpredsednik te ustanove Othmar Karas. "Glede vloge Evropskega parlamenta pri odločanju je veliko napačnega razumevanja. Obstaja težnja za več demokracije, preglednosti in nadzora. Evropski parlament želi odsevati realizirane želje državljanov."

Informacijska kampanja želi na prvi stopnji ljudem pojasniti, kakšne so pristojnosti Evropskega parlamenta in kakšen je njegov vpliv na vsakdanje življenje v povezavi. Na drugi stopnji, ki bo trajala od oktobra do februarja, bo z interaktivnimi dogodki v petih prestolnicah - Varšavi, Parizu, Rimu, Londonu in Madridu - predstavljenih pet ključnih tem - gospodarstvo, zaposlovanje, kakovost življenja, denar in Evropska unija v svetu. Decembra bo Evropski parlament zagnal volilno spletno stran v vseh uradnih jezikih osemindvajseterice.

Prava volilna kampanja se bo začela februarja. Njen cilj bo ljudi prepričati, naj gredo na volišča.

Po volitvah, na četrti stopnji, se bo informacijska kampanja osredotočila na izvolitev predsednika Evropske komisije in imenovanje novih evropskih komisarjev.

Ob zagonu informacijske kampanje so se že pojavile prve kritike, med drugim je bila pod vprašaj postavljena cena tega projekta. Njegovi snovalci odgovarjajo, da stane 16 milijonov evrov, kar je dobre 3 cente na državljana povezave oziroma slabe štiri cente na volilnega upravičenca.

V Evropski uniji je približno 400 milijonov ljudi, ki lahko volijo na evropskih volitvah, od tega je nekaj več kot 37 milijonov mladih, ki bodo lahko volili prvič. Informacijska kampanja je zato še posebej osredotočena nanje.

Svet, Evropska Unija
Matjaž Celarc na pogovoru v studiu Radia Ognjišče (photo: Mojca Močnik) Matjaž Celarc na pogovoru v studiu Radia Ognjišče (photo: Mojca Močnik)

Koliko glasov za izvolitev potrebuje novi papež?

Kardinali z vsega sveta se v teh dneh zbirajo na kongregacijah, na katerih se pogovarjajo o usmeritvi Cerkve v prihodnje. V sredo popoldne se bo začel konklave, že dopoldne pa bo somaševanje za ...

Predstavitev letošnjega šmarničnega branja na Celjski Mohorjevi družbi (photo: Rok Mihevc) Predstavitev letošnjega šmarničnega branja na Celjski Mohorjevi družbi (photo: Rok Mihevc)

Dobra mineštra, sladoled in Šmarnice

Mesec maj, v katerega smo vstopili, je že od 16. stoletja povezan s češčenjem Marije. Posebna majniška pobožnost je nastala dve stoletji pozneje. Na Slovenskem smo jo začeli obhajati sredi 19. ...

Delo od doma z družbo (photo: pexels) Delo od doma z družbo (photo: pexels)

Kako se spreminja trg dela?

Razmere na trgu dela so že nekaj časa ugodne, zlasti za iskalce zaposlitve, saj brezposelnost že več let vztraja na izjemno nizkih ravneh. Nekatera podjetja so zaradi zmanjšanega povpraševanja ...