Po koncu ramadanskega posta muslimani začenjajo tridnevni praznik bajram
Slovenija | 08.08.2013, 07:35
Ob prazniku Id-al-Fitr, ki zaznamuje konec ramadana, muslimanom po vsem svetu iz Vatikana vsako leto tradicionalno pošljejo sporočilo. Le-ta vsebuje voščilo in premišljevanje na določeno skupno temo. Običajno je dokument napisal Papeški svet za medverski dialog, letos pa ga je podpisal papež Frančišek osebno. In sicer kot „izraz spoštovanja in prijateljstva do vseh muslimanov“. Ramadan, ki se je sklenil sinoči je mesec, posvečen predvsem postu, molitvi in miloščini.
Papež na začetku sporočila spominja na izbiro imena Frančišek. To je bil svetnik, ki je globoko ljubil Boga in vsa človeška bitja. In sicer vse do točke, da so ga pričeli imenovati „vesoljni brat“. Frančišek je ljubil, pomagal in služil ubogim, bolnim ter revnim. Skrbel je tudi za stvarstvo, še spominja sveti oče. Nato pravi, da se zaveda, kako sta v tem obdobju družinska in družbena razsežnost pomembni za muslimane. In na teh dveh področjih je mogoče opaziti določene vzporednice s krščansko vero in življenjem. Zato je papež Frančišek za temo letošnjega sporočila izbral „spodbujanje medsebojnega spoštovanja preko vzgoje“. Ta tema, ki zadeva tako muslimane kot kristjane, ima namen poudariti pomen vzgajanja na način, da bi bolje „razumeli drug drugega“, in sicer na osnovi medsebojnega spoštovanja. Spoštovanje, kot beremo v sporočilu, predstavlja „držo prijaznosti“. Medsebojno pa pomeni, da ne gre za enosmerni proces, ampak nekaj, kar se dogaja na obeh straneh.
Papež Frančišek nadaljuje, da je tisto, kar smo poklicani spoštovati v vsaki osebi, predvsem „njeno življenje, njena telesna integriteta, dostojanstvo in pravice, ki izvirajo iz le-tega, njen sloves, lastnina, etnična in kulturna identiteta, njene ideje in politične izbire“. Poklicani smo torej misliti, govoriti in pisati o drugem na spoštljiv način. In ne le v njegovi prisotnosti, temveč vedno in povsod. Izogibati se moramo krivičnim kritikam in obrekovanju. Da bi to dosegli, pa morajo pomembno vlogo odigrati „družine, šole, verski pouk in vse vrste sredstev družbenega obveščanja“.
Ko torej govorimo o medsebojnem spoštovanju v medverskih odnosih, posebno med kristjani in muslimani, smo „poklicani spoštovati verstvo drugega, nauk, simbole in vrednote“. Posebno spoštovanje smo dolžni izkazovati verskim voditeljem in bogoslužnim krajem. Napadi na eno ali na drugo povzročijo veliko bolečine, opominja papež Frančišek. Izražanje spoštovanja do verstva drugih in to, da se jim vošči ob njihovih praznikih, jasno pomeni to, da si preprosto prizadevamo „deliti si veselje, ne da bi se pri tem nanašali na vsebino njihovih verskih prepričanj“.
Mlade muslimane in kristjane je potrebno vzgajati tako, da bodo o drugih verstvih in njihovih pripadnikih mislili in govorili na spoštljiv način. Izogibati se je potrebno vsakemu smešenju ali obrekovanju njihovih prepričanj in dejavnosti, še poudarja papež Frančišek. Vsi vemo, da je medsebojno spoštovanje temeljno v vseh človeških odnosih. Le z njim lahko zraste iskreno in dolgotrajno prijateljstvo. Papež v sporočilu navaja svoje besede, izrečene članom diplomatskega zbora 22. marca letos: „Ni mogoče živeti resničnega odnosa z Bogom, če se ne zmeni za druge. Zato je pomembno poživiti dialog med različnimi verstvi.“ Ob tisti priložnosti je papež izrazil tudi hvaležnost za navzočnost civilnih in verskih predstavnikov iz sveta islama pri uvodni maši njegovega pontifikata.
Na koncu sporočila papež Frančišek tako še enkrat poudarja velik pomen dialoga in sodelovanja med krščanskimi in muslimanskimi verniki. Izraža tudi upanje, da bi bili lahko „vsi kristjani in muslimani pravi pobudniki medsebojnega spoštovanja in prijateljstva, še posebej preko vzgoje“. Sporočilo se nato sklene z voščilom muslimanom, da bi njihova življenja slavila Najvišjega in prinašala veselje tistim, ki jih obkrožajo.