Papež Frančišek o poslušanju Boga, ki nam govori po vesti
Svet | 30.06.2013, 17:27 Tone Gorjup
Ob prazniku svetih apostolov Petra in Pavla, 29. junija, je po vsem svetu v cerkvah nabirka, znana pod imenom Petrov novčič, namenjena za dobrodelnost svetega očeta. S sodelovanjem v nabirki Petrov novčič verniki izkažejo naklonjenost do Petrovega naslednika in s tem podpirajo dobrodelne dejavnosti Cerkve. Zato se je po molitvi Angelovega čaščenja na Trgu sv. Petra papež Frančišek iskreno zahvalil škofom in vsem župnijam, zlasti tistim najrevnejšim, za molitev in darove, ki podpirajo papeževo dobrodelnost na vseh koncih sveta.
Papež Frančišek je svoj nagovor pred opoldansko molitvijo angelovega čaščenja naslonil na današnji evangeljski odlomek, ki govori o Jezusovi odločitvi, da se bo napoti v Jeruzalem, kjer je vedel, da bo umrl in vstal od mrtvih in s tem izvršil svoje poslanstvo odrešenja. Tudi osebam, ki mu želijo slediti, Jezus jasno pove, da so za to pogoji: ne imeti stalnega bivališča, znati se ločiti od navezanosti na družino in na preteklost ne misliti z nostalgijo. Hkrati pa Jezus svojim učencem, ki jih pošilja pripravit njegov prihod v Jeruzalem naroča, naj ničesar ne vsiljujejo. Če ne bodo naleteli na pripravljenost sprejeti jih, naj gredo dalje. Jezus v svoji ponižnosti namreč ne želi nikogar ne sili.
V nadaljevanju je sveti oče povabil, naj se ob tem zamislimo, saj nam odlomek (Lk 9,51-62) med drugim govori o pomembnosti, ki jo je tudi za Jezusa predstavljala vest, oz. poslušanje Očetovega glasu v globini srca. Jezus v svojem zemeljskem življenju namreč ni bil pod Očetovo, lahko bi rekli „telekomando“ , kot upravljan na daljavo. Za pot v Jeruzalem se je odločil v svoji vesti; vendar ne sam, temveč skupaj z Bogom Očetom in v polni edinosti z Njim. Odločil se je v globokem notranjem posluhu za Očetovo voljo. In prav zaradi tega je njegova odločitev bila trdna, saj jo je sprejel skupaj z njim. V Bogu je izvirala Jezusova svoboda, od Očeta je dobival moč in luč za svojo pot.
Papež Frančišek je nato razmišljanje o Jezusovi svobodi z navdušenjem usmeril v naše življenje in zatrdil, da Jezus ne želi šibkih kristjanov, nesposobnih kreativnosti, ki so kot „upravljani na daljavo“. Jezus nas hoče svobodne, ljudi katerih trdnost se rojeva iz dialoga z Očetom, ki nam govori v vesti. Dejal je: Tudi mi se moramo naučiti bolj poslušati svojo vest. Vendar pozor! To ne pomeni slediti lastnemu jazu, delati to, kar me zanima, kar mi ustreza in mi je všeč... Ne, ne gre za to! Vest je notranji prostor poslušanja resnice, dobrega, poslušanja Boga; vest je notranji kraj mojega odnosa z Bogom, ki govori mojemu srcu in mi pomaga razločevati, razumeti pot, ki jo moram prehoditi; in ko sem nato sprejel odločitev, mi pomaga stopati dalje in ostati zvest. Primer takšne velike svobode, ki ga je sveti oče nato navedel, je med množico zbrano na Trgu sv. Petra v Vatikanu, zbudil pravo navdušenje. Dejal je: ‘Papež Benedikt nam je dal v tem smislu velik zgled potem, ko mu je Bog v molitvi dal razumeti, kateri korak naj naredi. Sledil je svoji vesti, to je Božji volji, ki se je razodevala njegovemu srcu, s pogumom in z močnim smislom za razločevanje. Ta papeževa poteza nam kot zgled za posnemanje zelo dobro de.’
Nagovor je sklenil s prošnjo k Božji Materi, naj nam pomaga postajati ljudje vedno bolj svobodni v vesti, sposobni ji slediti z odločnostjo.