Papež Benedikt XVI.
Sinoda:premagati ideološke razlike, da bi oznanjali Kristusa
Svet | 09.10.2012, 11:28
262 sinodalnih očetov se je včeraj ob 9. uri zbralo na prvi generalni skupščini in tako vstopilo v tri tedne trajajoče XIII. redno splošno zasedanje škofovske sinode o novi evangelizaciji. Pridružil se jim je tudi papež Benedikt XVI. in med dopoldansko molitveno uro imel meditacijo. Molitev bo namreč stalni spremljevalec vseh treh tednov sinodalnega zasedanja, vsak delovni dan se bo z njo začel in končal.
Papež je med meditacijo izpostavil, da je nova evangelizacija vedno sodelovanje z Bogom. "Cerkev se ne začne z našim delovanjem, ampak z Božjim delovanjem in govorjenjem," je poudaril papež.
Apostoli po koncu zasedanj niso rekli: sedaj hočemo narediti Cerkev in jo nato sestavili. Najprej so molili in v molitvi so čakali, kajti vedeli so, da samo Bog lahko ustvari svojo Cerkev, da je Bog prvi delujoči. "Če Bog ne deluje, so naše stvari samo naše in so nezadostne; samo Bog lahko pričuje, da je on, ki govori in je govoril." Pogoj za rojstvo Cerkve so binkošti. Samo zato, ker je Bog prvi deloval, so delovali tudi apostoli in pokazali, kaj je Bog vse storil. "Kot se je takrat samo na pobudo Boga lahko rodila Cerkev, postal poznan evangelij, dejstvo, da je Bog govoril in govori, tako tudi danes samo Bog lahko govori, mi pa lahko samo sodelujemo: začetek mora priti od Boga." Zato po papeževih besedah ne gre samo za formalnost, da se seje škofovske sinode vsak dan začnejo z molitvijo.
Veliko trpljenje človeka je tako kot pred dva tisoč leti prisotno tudi danes: Ali v tišini vesolja, v oblakih zgodovine obstaja Bog? In če ta Bog obstaja, ali nas pozna? Je dobri Bog? Ali to dobro ima moč v svetu ali ne? Ta vprašanja so po papeževih besedah danes enako aktualna kot so bila v času Jezusovega rojstva. Evangelij želi povedati, da je Bog pretrgal svojo tišino, Bog je spregovoril, Bog je. To dejstvo kot tako je odrešenje: Bog nas pozna, nas ljubi in je vstopil v zgodovino. Njegova beseda je Jezus, Bog z nami, Bog, ki se kaže in nas ljubi, ki z nami trpi vse do smrti in vstane. To je evangelij. "Bog je govoril in ni več veliki neznani, ampak se je razodel in to je odrešenje," je zatrdil papež.
Kriza nas spodbuja k edinosti z Bogom
Prvi govornik na sinodi je bil škof iz Hong Konga kardinal John Tong Hon. Zbranim je spregovoril o strahu pred komunističnim režimom, ki so ga doživljale številne družine, pred odcepitvijo od Kitajske leta 1997. Prav ta kriza pa je mnogim katoličanom, ki niso prakticirali svoje vere, pomagala, da so se znova približali Cerkvi in našli duhovno oporo. Tako je preteklo veliko noč krst prejelo kar 3000 odraslih.
Washingtonski nadškof kardinal Donald William Wuerl pa je zatem poudaril, da ne smemo širiti podatkov o Bogu, ampak Boga samega. Med izzivi sodobne družbe je navedel individualizem, ki zmanjšuje odgovornost posameznika do drugih ljudi; racionalizem, ki vero smatra za nekaj le osebnega in drastično upadanje prakticiranja vernosti med krščenimi. Pozitivna znamenja pa se po njegovih besedah kažejo v družinah, ki so vzor in model nove evangelizacije. Če so misijonarji v preteklosti morali prepotovati geografske razdalje, da bi oznanjali evangelij, morajo misijonarji današnjega časa premagati ogromne ideološke razlike, je še dejal kardinal Wuerl. Za to pa moramo po njegovih besedah ostati v občestvu s Cerkvijo in trdno zedinjeni s Kristusom.
Vir: Radio Vatikan