Papež o današnjem godovnjaku svetem Bonaventuri
Svet | 15.07.2012, 14:14
Notranje dvorišče apostolske palače v Castel Gandolfu je danes opoldne znova napolnila pisana množica romarjev z raznih koncev sveta. Medtem ko je papež Benedikt XVI. dopoldne namenil pastoralnemu obisku v Frascattiju, je med čakajoče prišel nekaj po dvanajsti uri. Ti so ga sprejeli z radostnimi vzkliki, on pa jim je nanje hudomušno odgovoril: „Vidim, da ste mi odpustili zamudo. Tam smo morda predolgo molili in zato sem prišel z zamudo...“
Papež Benedikt XVI. je vsebino svetopisemskih odlomkov današnje nedelje mojstrsko povezal z življenjem današnjega godovnjaka. 15. julija je namreč v koledarju zapisno ime cerkvenega učitelja svetega Bonaventura, ki je bil v vodstvu frančiškanskega reda naslednik sv. Frančišča Asiškega. Napisal je prvi uradni življenjepis asiškega Ubožca. Ob koncu življenja je bil tudi prvi škof škofije Albano, kjer se nahaja mestece Castel Gandolfo. Sv. Bonaventura v enem od svojih pisem zatrjuje, da ga je v življenju svetega Frančiška najbolj prevzela podobnost z začetki razvoja Cerkve (prim. Epistula de tribus quaestionibus, in Opere di San Bonaventura. Introduzione generale, Roma 1990, p. 29). Ta izjava se neposredno povezuje z evangeljskim odlomkom današnje nedelje, kjer Jezus dvanajstere prvič pošilja oznanjat in jim daje navodilo, naj gredo po dva in dva in naj razen palice ne jemljejo na pot ničesar, ne kruha ne popotne torbe ne denarja v pasu; obujejo naj sandale in naj ne oblačijo dveh oblek (Mr 6,7-9). Frančišek Asiški je po svojem spreobrnjenju ta evangelij živel dobesedno in je bil na edinstven način pridružen skrivnosti Križa, tako da je po besedah svetega Bonaventure bil kot „drugi Kristus„.
Sveti oče je v nadaljevanju dejal, da sta se vse življenje sv. Bonaventure, kakor tudi njegova teologija, navdihovala pri Jezusu Kristusu. In prav današnje drugo mašno berilo (Ef 1,3-14) slavi Boga in Očeta našega Gospoda Jezusa Kristusa, ki nas je v nebesih v Kristusu blagoslovil z vsakršnim duhovnim blagoslovom. Apostol Pavel v štirih odlomkih, ki se vedno enako začenjajo, navaja, kako se je ta blagoslov uresničil. Vedno pravi: „v njem“ – v Jezusu: pred stvarjenjem sveta nas je izvolil „v njem“; „v njem“, po njegovi krvi imamo odkupitev, odpuščanje prestopkov; „v njem“ smo tudi prišli do dediščine v hvalo njegovega veličastva; „v njem“ tisti, ki verujejo evangeliju, prejmejo pečat Svetega Duha. Sveti Bonaventura se je poglabljal v vsebino te hvalnice, ki odkriva Kristusovo osrednje mesto v zgodovini in njegovo moč prenove v vseh časih. V Jezusu je Bog rekel in dal vse. Ker je On neizčrpen zaklad, zato Sveti Duh nikoli ne neha razodevati in uresničevati njegove skrivnosti. Zaradi tega dejavnost Kristusa in Cerkve nikoli ne nazaduje, temveč se vztrajno razvija.
Po molitvi angelovega čaščenja in blagoslovu je papež Benedikt XVI. nato med drugim spomnil na jutrišnji god Karmelske Matere Božje in na ljubezen do škapulirja, ki jo je gojil blaženi Janez Pavel II. kot znamenje osebne izročitve svojega življenja v Marijino varstvo.