Slovenski turizem bo temeljil na trajnostnem razvoju
Slovenija | 17.06.2012, 02:30
Na ministrstvu za gospodarstvo so skupaj s Slovensko turistično organizacijo pripravili Strategijo razvoja slovenskega turizma do leta 2016. Dokument poudarja trajnostni koncept razvoja turizma na vseh področjih in ravneh. V naslednjih letih naj bi po novi strategiji število turistov raslo za štiri odstotke letno. Usmerjeni bomo predvsem v turizem za višje cenovne razrede, pravijo na gospodarskem ministrstvu.
Usmeritev v turizem za višje cenovne razrede
Strategija razvoja slovenskega turizma skladno z zakonom o spodbujanju razvoja turizma nastaja vsakih pet let. Marjan Hribar z Direktorata za turizem na ministrstvu za gospodarstvo je povedal, da strategija ne bo sama sebi namen, pač pa je zastavljena kot živ dokument. „Naša vizija je, da bo do leta 2016 slovenski turizem v celoti temeljil na trajnostnem razvoju in da bo kot zelo uspešna gospodarska panoga ključno prispeval k gospodarskemu razvoju in družbeni blaginji kot ugledu naše države v svetu."
In kakšna bo pot do uspeha našega turizma? Hribar navaja. „Če smo v prejšnjem obdobju generirali rast predvsem z investicijami, želimo sedaj Slovenijo usmeriti v višji cenovni razred.“ Glavna avtorica strategije mag. Mateja Tomin Vučkovič je povedala, da je dokument nastajal v tesnem sodelovanju z vsemi deležniki v turizmu. Med njimi je večina poudarila, da imamo preslabe letalske povezave. Strategija v grobem zajema tri razvojna področja, naloga nacionalne turistične strategije pa je ravno doseganje sinergije med vsemi: „Tako na dvigu konkurenčnosti kot na zagotavljanju poslovnega normativnega okolja kako tudi na inovativnem trženju in promociji.“
V naslednjih 5 letih bodo našo državo skušali narediti bolj prepoznavno, več bo oglaševanja na ključnih evropskih trgih, turistični proizvodi naj bi postali bolj atraktivni, večje bo elektronsko oglaševanje, prisotni pa bomo tudi na oddaljenih trgih.
Varčevalni ukrepi udarili tudi turizem
Trženjski del strategije se nanaša na Slovensko turistično organizacijo (STO), direktorica Maja Pak je povedala, da strategija razvoja turizma v naslednjem 4-letnem obdobju uokvirja zgodbo o zeleni turistični izkušnji turista. „V prvih štirih mesecih imamo 6,4% povečanje tujih turistov, ki so ustvarili za 4,8 % več prenočitev in tudi potrošnje. Število tujih turistov se umirja, medtem ko opažamo 2 % zmanjšanje domačih turistov. Domači trg je reagiral na gospodarske razmere v Sloveniji."
Trajnostni koncept razvoja turizma bo temeljil na treh segmentih, in sicer dvigu konkurenčnosti, ugodnem poslovnem okolju ter učinkovitem in inovativnem trženju.
Direktorica STO je dejala, da so varčevalni ukrepi svoj pečat pustili tudi na slovenskem turizmu. Dodala je, da so na STO okrepili promocijske aktivnosti v sodelovanju s partnerji.
"Nadaljujemo s krovno zgodbo Slovenije: »Zelena, aktivna, zdrava Slovenija«, ki utemeljuje jedro znamke I FEEL SLOVENIA in nas bo tudi v prihodnje vodila pri razvoju in trženju zelenega oziroma trajnostnega turizma. Glede na manjša finančna sredstva se še bolj osredotočamo na doseganje sinergij v partnerstvu, na digitalno trženje in na inovativnost," je še dodala Pakova.
Vladni cilji razvoja slovenskega turizma
Vlada je postavila cilje razvoja slovenskega turizma v obdobju do leta 2016:
- povečanje obsega turistične dejavnosti,
- število prenočitev: dva odstotka (letna stopnja rasti),
- število turistov: štiri odstotke (letna stopnja rasti),
- priliv iz naslova izvoza potovanj: šest do osem odstotkov (letna stopnja rasti).
Da bodo ta cilj dosegli, pa je, tako vlada, treba uspešno uveljaviti načela trajnostnega razvoja turizma, zagotoviti ugodno poslovno okolje, doseči višjo kakovost in vzpostaviti pogoje, ki bodo vodili v višjo konkurenčnost slovenskega turizma in načrtovati ter izvajati učinkovito in inovativno trženje ter promocijo Slovenije kot atraktivne turistične destinacije.