Ob dnevu potrošnikovih pravic pozivi k ukrepanju na tem področju
| 15.03.2012, 15:32
15. marec je svetovni dan potrošnikovih pravic. Naš denar - naše pravice, je letošnje geslo. Nacionalne potrošniške organizacije po vsem svetu, tudi Zveza potrošnikov Slovenije, namreč že nekaj časa opozarjajo predvsem na probleme na področju finančnih storitev.
Svetovni dan potrošnikov zaznamujemo že 40 let. Začelo se je, ko je ameriški predsednik John F. Kennedy leta 1962 v ameriškem kongresu spregovoril o potrošnikih in njihovih pravicah. Nacionalne potrošniške organizacije tokrat opozarjajo predvsem na oteženo menjavo ponudnika zaradi paketov, nepregledne postopke, sporne pogodbene pogoje in nemogoče primerjave ponudb, kar potrošnike sili v plačevanje dragih in slabih storitev.
Podobno je tudi pri nas. "Skupaj z Zvezo društev upokojencev Slovenije, Zvezo prijateljev mladine in sindikati pozivamo vlado, naj pripravi program ukrepov za pomoč pri reševanju finančnih problemov potrošnikov, ki jim banke prekomerno posegajo v plače in socialne prejemke, saj bodo v nasprotnem primeru ti problemi prerasli v resne socialne probleme," je na novinarski konferenci poudarila predsednica Zveze potrošnikov Slovenije Breda Kutin. Kot je dodala, ne gre le za etičnost, ampak za zmanjševanje škode.
Potrošniki in njihovo preživetje krize mora biti, tako Kutinova, del programa izhoda iz krize. "Brez potrošnikov ni izhoda gospodarstva iz krize," je še opozorila in obenem pojasnila, da je Slovenija ena redkih držav, kjer potrošniške organizacije niso vključene v delo ekonomsko socialnega sveta. "Novi vladi predlagamo, naj potrošniške organizacije vključi v delo ekonomsko socialnega sveta, ko gre za odnose, ki niso vezani izključno na delodajalce in delojemalce. Če govorimo o pokojninski in zdravstveni reformi, če govorimo o ukrepih za izhod iz krize, je treba vključiti tudi pogled potrošnikov," je dejala.
Varčevanje bi morala nova vlada po mnenju zveze zastaviti z vzpostavitvijo sistemskih rešitev in podporo aktivnostim, ki bodo potrošnikom omogočala preudarno izbiranje kakovostnih izdelkov in storitev. S stališči in težavami na tem področju se je že seznanil minister za gospodarski razvoj in tehnologijo Radovan Žerjav. Kot je povedala Kutinova, se strinjal, da je treba potrošniku v času krize bolj pomagati. Z ministrstva pa so tudi sporočili, da bodo na vlado v kratkem poslali besedilo resolucije o nacionalnem programu varstva potrošnikov za naslednje petletno obdobje.