
Evropska prestolnica kulture Maribor 2012
Štuhec, Čander in Žilić Fišer o Evropski prestolnici kulture
Slovenija | 08.02.2012, 17:59
Pogovor o smo tokrat namenili Evropski prestolnici kulture Maribor 2012. S sogovorniki: generalno direktorico zavoda Maribor 2012 dr. Suzano Žilič Fišer, s programskim direktorjem EPK-ja Mitjo Čandrom, direktorico Direktorata za umetnost na ministrstvu za kulturo Barbaro Koželj Podlogar in direktorjem Zavoda Antona Martina Slomška dr. Ivanom Štuhecem, smo vam podrobneje prestavili EPK.
1. januarja letos so mesta Maribor Ptuj, Novo mesto, Velenje, Murska Sobota in Slovenj Gradec, s tem pa tudi vsa Slovenija, stopili v Evropsko prestolnico kulture Maribor 2012. Dogodek so uradno začeli s slavnostnim odprtjem 14. januarja, ko se je na novem trgu Leona Štuklja v Mariboru zbralo več kot 12 tisoč ljudi. Kljub temu pa meseci pred začetkom predsedovanja prestolnici niso bili najboljši. Številne menjave in tudi pomanjkanje denarja ter komunikacijski šumi med organizatorjem, lokalnimi skupnostmi in državo vseeno niso ustavili želje po izpeljavi več kot 400 projektov, pri katerih sodeluje več tisoč umetnikov, kulturnikov pa tudi prostovoljcev. Gre za največji kulturni projekta v zgodovini samostojne Slovenije.
Evropska prestolnica kulture Maribor 2012 je prva in edina slovenska Evropska prestolnica kulture od leta 1985, ko so kot prve ta naziv nosile Atene. V Mariboru in partnerskih mestih so pripravili program, ki obsega 412 projektov v skupni vrednosti 16,5 milijona evrov. Razvrščeni so v štiri programske sklope. Terminal 12 zajema umetniške vrhunce, Ključi mesta posega v prostor s ciljem reanimacije mestnega središča, Urbane brazde okoljske in socialne projekte, Življenje na dotik pa dogajanje na spletu.
Čander: Ko danes gledam nazaj, vidim tisto pozitivno energijo, ki nas je kot ekipo držala skupaj
Žilić Fišer: Vstop v ta projekt sem čutila kot nek skok v brezno
Štuhec: Zelo nenormalno je, da Cerkev ni bila vključena od vsega začetka
„Obrazi notranje moči bodo posebej izpostavljeni tako preko obraza Antona Martina Slomška in drugih osebnosti, ki bodo vključene v projektu ali kot avtorji ali kot ustvarjalci oziroma izvajalci programa,“ pa je o programu, s katerim se v EPK vključuje Katoliška Cerkev povedal direktor Zavoda Antona Martina Slomška dr. Ivan Štuhec. Poudaril je, da se mu zdi povsem normalno, da Cerkev sodeluje pri tovrstnih projektih in „da je zelo nenormalno, da Cerkev ni bila vključena od vsega začetka in da je bila obravnavana kot neki »outsider«, medtem ko vemo, da so bile zelo outsiderske kulturne institucije vključene od vsega začetka. Mislim, da lahko tukaj še enkrat izpostavim dejstvo, da je bil programski direktor Mirja Čander tisti, ki je to filozofijo spremenil in je želel v EPK vključiti, ne samo Katoliške Cerkve ampak tudi univerzo in vse druge dejavnike, ki sooblikujejo identiteto Maribora.“