Pastoralni tečaj Maribor
Pastoralni tečaj v Mariboru
Slovenija | 02.09.2011, 09:47
V letošnjem začetku pastoralnega leta znova potekajo Pastoralni tečaji, ki so zamišljeni kot osnovna spodbuda vsebini skupnega pastoralnega dogajanja v Cerkvi na Slovenskem. Naslov tečaja in pastoralnega leta je „Pravičnost v ljubezni“.
V mariborski nadškofiji so imeli tečaj v sredo, 31. avgusta v zavodu Antona Martina Slomška. Najprej je sledila uvodna molitev, zbrane pa je pozdravil nadškof metropolit Marjan Turnšek. Ta je po poročanju spletne strani nadškofije Maribor posebej poudaril, „da bi v tem pastoralnem letu naredili korak naprej, se praktično odzvali na družbene potrebe in tja prenesli evangeljske vrednote ter da bi evharistija dobila pomen v gospodarskem, političnem in kulturnem življenju naše domovine.“ Duhovnike in pastoralne sodelavce je povabil, da s pastoralno svobodo in ljubeznijo pripravljajo svoje pastoralne načrte po župnijah in ostanejo povezani v molitvi.
Sledilo je uvodno predavanje Ivana Štuheca z naslovom Katolicizem in sekularizacija. Prof. Štuhec je pričujoče predavanje pripravil na osnovi zanimivih in tudi provokativnih tez v Luzanu rojenega filozofa Gabriela Fragniera. Poudaril je, da v družbenem nauku Cerkve gre za vprašanje odnosa med odrešenjskim oznanilom in urejanjem našega tosvetnega bivanja, za vprašanje odnosa med vero in politiko, vero in oblastjo, za vprašanje odnosa med državo in Cerkvijo oz. verskimi skupnostmi. Ne nazadnje gre danes za vprašanje umeščanje krščanstva v sekularizirani, pluralni, demokratični in laični prostor.
Prof. Štuhec je na kratko opredelil Družbeni nauk Cerkve, zgodovino le tega, predstavil sekularizacijo kot novo priložnost. Predavanje je sklenil z izzivalnim vprašanje: „Ali ni Katoliška cerkev prišla v čas, ko bo v njej morala dozoreti misel, da se kot institucija odpove vsem državniškim atributom in postane zgolj in samo duhovna avtoriteta? To bi imelo izjemno velike posledice tudi navzdol, do zadnje župnije, kjer bi župnijski voditelj lahko vladal zgolj in samo z duhovno avtoriteto, nikakor pa ne s formalno ali celo politično. To vprašanje si lahko postavimo ne samo ob Fragnierejevih tezah, ampak tudi ob branju okrožnice Bog je ljubezen.“