Prvi šolski dan
Šolski zvonec spet zvoni
Slovenija | 01.09.2011, 17:25
Po dveh mesecih počitnic se je v izobraževalne ustanove vrnilo 260 tisoč osnovnošolcev in srednješolcev. Nekaj več kot 18.300 otrok je šolski prag prestopilo prvič. Pristojni ob začetku šolskega leta opozarjajo tudi na varnost v prometu, saj so otroci le redko povzročitelji nesreč, večkrat pa so žrtve.
Na cestah okoli šolskih objektov bodo za varnost v teh dneh skrbeli tudi policisti. V preventivni akciji Začetek šolskega leta med 23. avgustom in 10. septembrom bo policija z ostalimi pristojnimi opozarjala vse udeležence v prometu, naj bodo strpni ter tako dober zgled mlajšim. Vesna Marinko z Agencije za varnost v prometu pa je še pristavila: "Lepo bi bilo, ko bi se starši skupaj z otrokom sprehodili od doma do šole, in bi ga lahko opozorili na vse, kar ga utegne ogroziti na tej cesti."
Novo šolsko leto prinaša nove učne načrte, cena šolske prehrane ostaja nespremenjena, prav tako bodo enotne zimske počitnice. „Glede prenovljenih učnih programov v osnovni šoli se neupravičeno dviga veliko prahu. Uvedli smo majhne spremembe. Ne gre za nove vsebine, temveč za zmanjšanje oziroma poudarek snovi, ki jo stroka smatra za bolj temeljno od nekaterih izvirnih vsebin,“ je povedal šolski minister Igor Lukšič. Minister je prepričan, da se bodo učitelji lahko bistveno več ukvarjali z učenci kot pred leti.
S sveto mašo v novo šolsko leto
Posebej slovesno so v novo šolsko in katehetsko leto stopili na katoliški osnovni šoli Alojzija Šuštarja, s slovesnimi svetimi mašami pa so v šolske klopi ponovno sedli tudi gimnazijci na škofijskih gimnazijah v Vipavi, Mariboru, Želimljah in v Šentvidu nad Ljubljano. Tam je za dijake, učitelje in starše sveto mašo daroval upokojeni ljubljanski nadškof Alojz Uran, ki je mlade spodbudil, da naj zaupajo v svoje sposobnosti ter glede škofijskih gimnazij poudaril: „Kongregacija za katoliško vzgojo posebej poudarja, da je katoliška šola kraj celostnega izobraževanja človeške osebe z jasnim vzgojnim načrtom, katerega temelj je Kristus. V središču celotnega prizadevanja je človek, ker je oseba vsakega posameznega človeškega bitja v njegovih gmotnih in duhovnih potrebah srčika Kristusovega nauka.“
Nadškof Uran je še dejal, da iz narave katoliške šole izhaja ena najznačilnejših prvin njenega vzgojnega načrta sinteza kulture in vere. „Dejansko postane znanje postavljeno v okolje vere, modrost in življenjska vizija. Trud za prepletanje razuma in vere, ki postane srčika posameznih predmetov vodi v enotnost, artikuliranost in usklajenost življenja. V šoli naučenost spreminjajo v krščansko gledanje na svet, na življenje, na kulturo in zgodovino. V vzgojnem načrtu katoliške šole ni ločenosti med časom za učenje in časom za vzgojo, med pridobivanjem pojmov in rastjo modrosti. Različni šolski predmeti ne prestavljajo samo znanja, ki ga je treba osvojiti, marveč tudi vrednote, ki jih je treba pridobiti in resnice, ki jih je treba odkriti.“
Koprski škof Metod Pirih pa je pri sveti maši v Logu ob začetku novega šolskega leta na škofijski gimnaziji v Vipavci mlade spodbudil, da naj posnemajo Jezusa in se pri njem učijo. „Nihče ne pozna vse resnice o nas, razen Jezusa in nihče nas tako ne ljubi, kakor On. Če se Gospod tako zanima za vsakega od nas, se moramo tudi mi zanimati zanj, ga imeti radi in se pogovarjati z njim,“ je dejal škof Pirih in dodal, da lahko Gospodu vse povedo brez strahu, „kajti Bog nas ne gleda zato, da bi nas sodil, ampak, ker nas ljubi. S to Njegovo ljubeznijo hranimo svoje prijateljske odnose z njim, s sorodniki, z bližnjimi, s sošolci tu v šoli in v službi.“
Prvošolčke katoliške osnovne šole Alojzija Šuštarja so učitelji sprejeli v dvorani Zavoda sv. Stanislava. Čeprav najmlajše šolarje čaka povsem novo obdobje njihovega mladega življenja, so bili pred začetkom sprejema večinoma v velikem pričakovanju. Prvošolka Sara je tako povedala, da se veseli tega, da bo imela novo učiteljico. Eden izmed staršev pa je dodal: „Za to šolo smo se odločili, ker šola ne ponuja samo znanja, ampak tudi vzgojo teh malčkov. Prebrali smo si program in usmeritev šole in odločitev ni bila težka.“