Stroka se pripravlja na novo šolsko leto
Politika | 26.08.2011, 10:29 Petra Stopar
Medtem ko se bo novo šolsko leto za šolarje zares začelo šele prihodnji četrtek, so se za učitelje in strokovne delavce počitnice končale že nekaj časa nazaj. Ravnatelji se srečajo z učiteljskimi zbori, nekateri učitelji pa se udeležijo različnih seminarjev in konferenc. Med drugim se obetajo strategije za poučevanje učencev z učnimi težavami.
Učitelji kemije, fizike in biologije so se seznanili z novostmi učnih načrtov
Ena od teh je minula dva dni potekala v Laškem, pod okriljem Zavoda za šolstvo RS. Na njej se je več kot 600 učiteljev in laborantov naravoslovnih predmetov s pomočjo okoli 70 strokovnjakov seznanilo z novostmi, ki jih letos prinašajo posodobljeni učni načrti. Prvič se bodo z njimi pri nekaterih predmetih srečale osnovne šole, medtem ko jih gimnazije že poznajo. Kot glede posodobljenih učnih načrtov še pravijo na Zavodu za šolstvo, prenova ne bo vidna v kvantiteti, ampak v kvaliteti znanja učencev. Prvi tuji jezik se bo posodabljal v 4. in 7. razredu, geografija in zgodovina v 6. in 7. razredu, preostali predmeti pa v tistih razredih, v katerih se po veljavnem predmetniku prvič pojavijo.
Kot je o konferenci v Laškem povedala vodja programskega odbora mag. Mariza Skvarč, „tovrstna strokovna srečanja spodbujajo učitelje naravoslovnih predmetov k spoznavanju sorodnosti in razlik pri poučevanju posameznih naravoslovnih predmetov po vsej vertikali, od osnovne do srednje šole, to pa je pogoj za medpredmetno povezovanje in sodelovanje učiteljev v prizadevanjih za bolj celostno in bolj kakovostno naravoslovno znanje učencev in dijakov“.
Poučevanje otrok z učnimi težavami? Ključen je učitelj.
Na ljubljanski Pedagoški fakulteti so predstavili projekt o strategiji poučevanja pri učnih težavah. Za to delo je po besedah vodje projekta Marije Kavkler ključen učitelj, ki ga je treba posebej usposobiti. Po mnenju dekana Pedagoške fakultete Janeza Kreka je pomembno to, „da poskušamo v naslednjih letih iz koncepta učnih težav v osnovni šoli iti v smer povezovanja odnosnih in vzgojnih problemov z vprašanjem učnih težav“. Kot velik premik v šolskem sistemu je omenil potezo države, da je v redne šole začela vključevati otroke s posebnimi potrebami. Sicer pa smo po njegovem mnenju še vedno v procesu tranzicije, ko je treba iskati rešitve in še bolj uravnotežiti ta sistem.
Kot pa je pojasnila direktorica Urada za razvoj šolstva pri ministrstvu za šolstvo Andreja Barle Lakota, projekt o strokovnih podlagah za preprečevanje učnih težav v šoli „vrača vse v bistvo pedagoškega procesa, saj govori o tem, da je potrebno z učenci ravnati človeško“. Skrbnica projekta z Urada za razvoj šolstva Bojana Globačnik pa je poudarila, da ima ta projekt „pravo dodano strokovno vrednost“. Kot pojasnjuje, je uporaben za vso populacijo osnovnošolskih otrok in tistih, ki so pred vstopom v šolo.