Slovenski turizem v 20 letih močno napredoval
Oddaje | 22.06.2011, 18:15 Petra Stopar
Ker smo v tednu praznovanj 20. obletnice osamosvojitve, smo se odločili, da vam Slovenijo predstavimo tudi kot turistično destinacijo. Kako bi si vi odgovorili na večno vprašanje: Ali Slovenijo dobro poznam? To so se med pogovori vprašali tudi naši gostje. Ustavili smo se na Slovenski turistični organizaciji, na Zavodu Turizem Ljubljana, v največji slovenski turistični agenciji Kompas in seveda na Direktoratu za turizem in internacionalizacijo na Ministrstvu za gospodarstvo. Vsi strokovnjaki so se strinjali, da Slovenci radi potujemo in odkrivamo neznane kraje, a da se premalo zavedamo bogastva in naravnih danosti, ki jih ima naša domovina. Menijo tudi, da so se na področju turizma v Sloveniji v teh minulih letih dogajali tektonski premiki v pozitivno smer.
Direktor Direktorata za turizem in internacionalizacijo na Ministrstvu za gospodarstvo Marjan Hribar je menil, da Slovenci zelo radi potujemo, bodisi po Sloveniji bodisi po tujini. „Mislim, da je zelo pozitivno, da smo odprti in želimo v svet, saj je to dobro za naš širši razvoj. Vendar morda premalo resnično poznamo raznolikost in lepote te naše države, ampak podobno velja tudi za prebivalce drugih držav. Mislim, da smo v teh naših prizadevanjih in prepričanjih ves čas opozarjali tudi na to, da je treba komunicirati tudi na slovenskem trgu, za kar namenjamo določena sredstva.“ Za promocijo slovenskega turizma je namreč v letošnjem proračunu namenjenih okoli 10 milijonov evrov.
Slovenski turisti predstavljajo približno 40-odstotni delež v turističnem prometu Slovenije. „Vse možnosti in priložnosti turizma v Sloveniji zagotovo še niso povsem uresničene“, je dejala direktorica Slovenske turistične organizacije Maja Pak. Prepričana pa je, da prihodnost slovenskega turizma ni v razvoju masovnega, temveč butičnega turizma, ki temelji na največjem bogastvu, ki ga Slovenija ima, to je neokrnjena narava. V Sloveniji imamo tudi štiri evropske destinacije odličnosti: „To so tiste destinacije v Evropi, ki se razvijajo po načelih trajnosti na gospodarskem, okoljskem in družbenem področju – in sicer dolina Soče, Solčavsko, reka Kolpa in Idrija.“
O Ljubljani kot osrednji turistični destinaciji in njenih znamenitostih smo se pogovarjali z direktorico Turizma Ljubljana Barbaro Vajda. Poudarila je, da je prestolnica, ki jo zlahka prehodimo peš. O glavnih motivih mesta je dejala, da je Ljubljana „zmajevo mesto z Zmajskim mostom, potem so tu tržnica, seveda Plečnik in njegove mojstrovine, Ljubljanski grad in Ljubljanica“. Na te motive se naslanja tudi turistična ponudba.
Da bi bilo „lepo od nas, da se naučimo Slovenijo dojemati kot nekaj, o čemer se moramo učiti“, pa je opozoril Mišo Mrvaljevič z vodilne slovenske turistične agencije Kompas. Kajti, kot pravi, se nam zdi, da že vse vemo. „Sploh ne bi dvomil v lepoto Bleda, Kranjske Gore, Portoroža ali Lipice in recimo Postojnske jame. Ampak teh pet krajev je tisto, kar Slovenci vemo, da imamo. Nihče pa skorajda ne pozna grada Pišece pri Krškem, redko kdo se spomni na Kostanjevico, vsi pozabijo na Belo Krajino … Že ko tujcu razlagamo o nečemu, se običajno zelo čudi, koliko stvari lahko Slovenija ponudi.“